FacebookTwitterLinkedIn

În primele șase luni ale acestui an, bugetul de audiență realizat de reclamele TV comandate de supermarketuri și hipermarketuri s-a ridicat la 43.880 GRP’30pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 12,5% față de semestrul I 2015.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Volumul de 43.880 de puncte de audiență reprezintă 4,17% din totalul audienței livrate de piața TV în intervalul de timp analizat.

VEZI VOLUMUL DE PUBLICITATE VÂNDUT DE TELEVIZIUNILE DE FILME ÎN SEMESTRUL I 2016

Lidl a fost cel mai mare consumator de publicitate TV de pe această piață, cu un volum de 14.928 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 4,1% față de bugetul de anul trecut. Lidl ocupă locul 19 în topul general al investitorilor în publicitate TV, în primul semsstru al acestui an.

Cea mai mare creștere procentuală de pe această nișă a obținut-o rețeaua Mega Image: 95%.

Rețele de magazine cu expunere pe TV în creștere: REWE (Penny Market și Billa) – 10,2%, Carrefour (2%), Selgros Cash & Carry (23,3%) și Profi (60%).