FacebookTwitterLinkedIn

De asemenea, consumul se situează mult sub nivelul consemnat în anii trecuţi, chiar dacă în luna iunie, odată cu redeschiderea teraselor, acesta a avut o uşoară revenire, a declarat, directorul general al Asociaţiei Berarii României, Julia Leferman, citat de Agerpres.

Cel mai puternic impact se va resimţi în trimestrul al treilea, care în mod obişnuit este vârful de sezon pentru consumul de bere. De aceea Julia Leferman a pledat pentru susţinerea sectorului HoReCa de către guvern.

“Ca să putem spera la o redresare a acestui sector, este esenţială redeschiderea restaurantelor. În condiţiile actuale, ne dorim sprijin guvernamental prin programele de investiţii anunţate de autorităţi şi prin strategii coerente de susţinere pentru sectorul HoReCa, inclusiv prin facilitarea extinderii teraselor pe spaţiile publice, prin deciziile autorităţilor locale sau prin permiterea funcţionării unor locaţii temporare de tip food trucks sau baruri mobile”, a afirmat Julia Leferman.

Începând cu luna martie 2020, odată cu declanşarea pandemiei, s-a conturat o tendinţă nouă printre consumatorii de bere, prin creşterea cu 39% a preferinţei pentru sticla de unică folosinţă, în detrimentul celei reutilizabile. Astfel, la nivelul primelor 6 luni din an, comparativ cu ianuarie – iunie 2019, trendul descendent al sticlei reutilizabile este şi mai accentuat (-34%) în raport cu sticla de unică folosinţă, care a crescut cu 44%.

În privința berii fără alcool, și ea a înregistrat o tendinţă similară, de scădere cu 19%, în primele 6 luni ale acestui an.

În 2019, piaţa berii din România a înregistrat un volum în creştere cu 0,4%, până la 16,8 milioane de hectolitri, iar consumul anual de bere pe cap de locuitor s-a ridicat la 86 de litri.

De asemenea, România este un producător important de bere în UE, fiind pe locul opt din cele 27 de state membre.

Anul trecut, s-au produs în Uniunea Europeană 34 miliarde de litri de bere cu alcool, producţia UE fiind echivalentul a aproximativ 77 de litri per locuitor.