„Consumul a depăşit orice aşteptări. Oamenii vor să mănânce sănătos. Noul lux după pandemie va fi mâncarea sănătoasă şi wellness-ul. Chiar şi industria monedei spune lucrul ăsta”, a declarat Xavier Equihua într-un interviu acordat Bloomberg, informează Agerpres.
Explicația acestei creșteri are la bază faptul că tot mai mulți consumatori iau masa acasă, iar fructul nu mai este utilizat doar pentru a face guacamole la petreceri, ci a început să fie utilizat şi la salate, burrito şi chiar şi pentru toast cu avocado.
Directorul Organizaţiei Mondiale a Avocado (WAO) estimează o creștere cu 12% a consumului acestui fruct în Europa, ajungând la un nivel record de aproximativ 671 de milioane de kilograme: „nu este vorba doar de millennials. Aceştia au acum copiii care şi ei mânâncă avocado. De asemenea, generaţia Z vrea şi ea mâncare sănătoasă. Vom vedea o nouă creştere explozivă în următorii şase-opt ani, când Europa va ajunge din urmă America, cel mai mare consumator mondial”.
Totodată, datele Rabobank International arată că, în ultimul deceniu valoarea importurilor mondiale de avocado a înregistrat cea mai puternică creştere decât orice alt fruct.