Cautare




, Contributor

Head of Consumer Insights, Starcom MediaVest Group

Opinii |
|

Consumatorul, nevoile lui și industria de comunicare

Consumatorul a ajuns aproape o obsesie pentru industria de comunicare. A devenit omniscient și omniprezent în orice brief. Da, desigur... și până acum a fost nelipsit, dar parcă nu cu același ton imperativ sau cu aceeași punctuație gravă ce ar trebui să-l plaseze în mijlocul acțiunii și să-l țină pe deplin satisfăcut, no matter what.
Rodica Mihalache - Starcom

Dincolo de clișeele verbale, tehnice și instituționale, consumatorul are o dinamică aparte, contextuală.

Nu mai sunt suficiente câteva pattern-uri atitudinale sau de consum pentru a extrage niște observații cu calitate de insight-uri.

În 2014, am lansat Consumer Report-ul cu informatii despre segmentele de consumatori definite ca Modern & Active Parents, Social Butterflies, Yuppies și Traditional Families.

Anul acesta, antologia cu informații despre consumator (Consumer Report 2015)  sintetizează patru segmente de consumatori în funcție de etapa din viața ce îi definește: teens (adolescenți cu vârste între 14-17 ani), single youth (tineri cu vârste între 18-34 ani, necăsătoriți și fără copii), families with kids (familii cu copii până în 14 ani în gospodărie), families without kids (în general, cupluri cu vârsta de peste 45 de ani, ai căror copii au plecat din gospodărie).

Una dintre zonele cu mare potențial acționabil este cea care face referire la trenduri. Și voi insista asupra trendului care mie îmi dă un sentiment de bine, de optimism, mai ales pe final de an.

Tinerii devin din ce în ce mai prezenți și combativi, traducând combatitivitatea prin inițiativă, prin determinare, prin mobilizare. Sunt oameni frumoși, pasionați, care își transformă hobby-urile în job-uri sau le materializează după program.

Sunt responsabili sociali și sensibili la acest subiect, motiv pentru care apreciază brandurile cu o implicare onestă în zona de CSR.

Tot ei sunt cei cu viziuni mult mai mature, modelând în mod cert condițiile de piață viitoare. De la exigența cu care privesc brandurile, comunicarea acestora și relevanța lor, până la ideile inovatoare care vor face concurență marilor branduri.

Foarte interesantă este și dinamica celorlalte segmente de consumatori, influențată clar de resursele și touch-point-urile tinerilor, cu care interacționează tangențial.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI ÎN PRIME-TIME (1 IAN. – 19 NOV. 2015)

În continuarea ideii, voi face o remarca și în legătură cu mixul de media și consumatorii maturi (peste 45). Aceștia din urmă sunt neglijați, în general, în brief-uri sau vizați în special de media tradițională.

Ei sunt cei care desființează clișeele întâlnite deseori în brief-uri J și anulează vechile paradigme referitoare la îmbătrânire. Își doresc să fie activi și „actuali”, având o dorință crescută de a încerca noi experiențe (în materie de tehnologie, online și nu numai).

Prin urmare, consumatorul anului 2015 nu doar că te surprinde, dar te și provoacă să-i dai mai multă atenție, să te uiți mai atent la el când trece pe lângă tine pe stradă, când îl vezi în supermarket sau când îl remarketezi pe un site de e-commerce. 

Rodica Mihalache este Head of Consumer Insights la Starcom MediaVest Group

Eveniment editorial: Florin Dumitrescu a lansat o carte despre publicitate – „Tradiții la superofertă”

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii