Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Consumatorii de știri TV: TVR 1

În perioada 27 octombrie – 9 noiembrie a.c., programele de știri difuzate de canalul public TVR 1 au fost vizionate cel puțin 30 de minute consecutive de 1.004.000 telespectatori unici, la nivel urban, reprezentând 10% din universul studiat (10,06 milioane de persoane din urban).
TVR_1.jpg

Audiența programelor de știri de la TVR 1 este mult mai mică decât la stațiile generaliste comerciale Pro TV (5,62 milioane de telespectatori), Antena 1 (4,14 milioane) sau Kanal D (2.08 milioane). Știrile de la canalul public sunt sobre și diferă mult de tabloidizarea de la televiziunile comerciale. Dar această sobrietate nu atrage telespectatori. Publicul s-a obișnuit cu „tabloidizarea”, se poate spune. Asta nu înseamnă ca TVR 1 „să depună armele” pentru că asta „cere publicul”! O televiziune publică are și un rol (declarat) formativ într-o piață contaminată de senzaționalism și frivolități.

Totuși, aceste programe sobre ale TVR 1 sunt produse în așa fel încât să nu deranjeze pe nimeni din lumea politică. Așadar, vina nu trebuie aruncată numai pe publicul care preferă știrile de la concurență. Mult mai curajoasă și dezinhibată este emisiunea lui Moise Guran, „Biziday”, care, deși nu este un program de știri în toată regula, oferă telespectatorilor mult mai multe informații relevante.

Revenind la programele de știri de la TVR 1, să notăm că 37,7% dintre telespectatorii din mediul urban sunt persoane cu vârste de peste 65 de ani. Este cea mai mare cifră procentuală dintre marile televziiuni generaliste, dar mult mai mică decât cele de la canalele de știri. Grupa de vârstă 55 – 64 de ani deține o cotă de 36,4%, cea mai mare dintre stațiile generaliste.

Astfel, consumatorii de știri de la TVR 1 cu vârste de peste 55 de ani sunt în proporție de 74,1% – aproape trei sferturi din totalul telespectatorilor unici (1.004.000). Este o problemă pe care televiziunea publică nu reușește de mulți ani s-o rezolve: întinerirea audienței. TVR pare resemnată în această privință.

Ponderea publicului feminin este de 53,6%, la fel ca la Pro TV.

Publicul cu studii superioare este în proporție de 32,5%, cea mai mare cotă dintre televiziunile generaliste, iar cel cu studii medii are o cotă de 40,8%.

La ce programe de știri de pe alte televiziuni s-au mai uitat consumatorii de știri de la TVR 1? Distribuția a fost următoarea: Pro TV – 78,8%, Antena 1 – 75,4%, Kanal D – 56,2%, Prima TV – 46,7%, Antena 3 – 40,7% și B1 TV – 35,5%. Aproape 21% dintre telespectatorii știrilor de la TVR 1 s-au mai uitat și la Digi 24.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii