Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Servicii financiare |
|

Consumatorii au mai multă încredere în supermarketuri decât companiile de asigurări

EY a intervievat aproximativ 24.000 de persoane din 30 de ţări între lunile mai şi iulie 2014, pentru a afla mai multe despre relaţia dintre consumatori și asigurătorii lor.
bani_casa_asigurare.jpg

La nivel global, 70% dintre consumatori au încredere în firmele de asigurări, ceea ce înseamnă un nivel mai mic de încredere decât în cazul supermarket-urilor (84%), băncilor (82%), producătorilor de maşini (80%) şi al site-urilor de comerţ electronic (78%). Una dintre cauze ar fi interacțiunea scăzută dintre asigurători și clienţii lor, potrivit ediţiei 2014 a studiului EY intitulat Global Consumer Insurance Survey.  Astfel, 44% dintre consumatori declară că nu au mai avut niciun fel de comunicare cu asigurătorul lor în ultimele 18 luni.

Pe pieţele mature – cum ar fi Europa (61%) şi Australia (53%) – nivelurile de încredere sunt şi mai scăzute, în timp ce consumatorii de pe pieţele în curs de dezvoltare, cum ar fi cele din America Latină (81%) şi Orientul Mijlociu şi India (79%) au mai multă încredere în asigurătorul lor.

Atunci când comunică, rezultatul este pozitiv – la nivel global, 70% dintre consumatori susţin că au obţinut un rezultat pozitiv în urma interacţiunii cu asigurătorii. 57% dintre oameni ar prefera să fie contactați de asigurătorii săi mai des de o dată pe an, iar 56% dintre respondenţi afirmă că ar trebui să fie proactivi şi să-şi contacteze ei firma de asigurări.

Potrivit studiului, consumatorii japonezi au cel mai scăzut nivel de satisfacţie, cu doar 4% foarte mulţumiţi. Chiar dacă se află în partea de sus a ierarhiei, nici performanțele asigurătorilor din America de Nord şi Marea Britanie nu sunt semnificative, cu doar 21%, respectiv 19% din clienţi foarte mulţumiţi.

Deciziile consumatorilor sunt motivate mai ales de preţ şi de beneficiile materiale. Raportul costuri/termeni ai poliţei reprezintă cel mai frecvent motiv pentru care oamenii îşi închid sau îşi schimbă poliţa, acesta este urmat  de beneficiile poliţei sau acoperirea ei, și mai puțin de recomandările primite de la un broker sau de la un prieten. Frecvenţa şi relevanţa comunicării reprezintă un motiv de închidere sau înlocuire a unei poliţe, dar acestea ocupă locul patru în topul priorităţilor, cu mai puţin de 30% dintre clienţi care îl consideră motivul principal pentru schimbarea unei poliţe.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii