FacebookTwitterLinkedIn

Datele publicate de Institutul Național de Statistică arată că în timpul stării de urgență consumul românilor a scăzut cu 22%. Astfel, vânzările la băuturi, alimente și tutun au înregistrat scăderi de până la 15%, informează Digi 24.

În luna aprilie, a doua lună a stării de urgență, cifra de afaceri a sectorului de retail a scăzut cu 22,3% în comparație cu luna martie, ca urmare a scăderii vânzărilor la carburant, cu 35,1%, la produse nealimentare, cu 22,3% și produse alimentare, tutun și băuturi cu 15,5%.

Comunicatul de presă emis de INS ne arată “Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna aprilie 2020, comparativ cu luna precedentă a scăzut pe ansamblu cu 22,3% ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-35,1%), vânzările de produse nealimentare (-22,3%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-15,5%)”.

În luna aprilie a anului trecut, cifra de afaceri din sectorul de retail era mai ridicată. În comparație cu aprilie 2019, anul acesta cifra de afaceri a fost mai mică cu 18,5% din cauza faptului că a scăzut vânzarea de carburanți cu 37,7%, cea de produse nealimentare cu 21,6% și cea de produse alimentare, tutun și băuturi cu 5,0%. În primele 4 luni ale anului 2020, consumul a crescut față de aceeași perioadă din 2019 cu 1%.