FacebookTwitterLinkedIn

În România, valoarea pieţei de snacking este de 3,8 miliarde de dolari, conform datelor oferite Mondelez de către Euromonitor. În primele 3 trimestre, Mondelez a avut o creştere de 10% în volum şi de 5,4 % în valoare. Compania prezentă pe piaţa locală din 1994, a avut în 2012 cun venit de 35 de miliarde de dolari, potrivit datelor oferite de Gerard Chandran, director general Mondelez România.

Mărcile far ale Mondelez România sunt Jacobs, Milka, Tassimo, Poiana, Africana, însă în cazul ciocolatei, nivelul pieţei româneşti se situează la o vârstă corespunzătoare adolescenţei, cu un singur kilogram de ciocolată consumat pe cap de locuitor într-un an, după cum arată reprezentanţii companiei.

Mondelez susţine însă că a reuşit să creeze “ocazii de consum”, prin introducerea biscuiţilor Belvita pe piata românească, un produs care înlocuieşte micul dejun. Potrivit unui studiu realizat în cinci ţări europene între 2010 şi 2011, sunt numite « snacking » acele ocazii de consum care au loc între mesele tradiţionale. Studiul include în această categorie şi cafeaua, care, de altfel, este pe primul loc în categoria snack preferat în România, în timp ce în Europa fructele şi ciocolata sunt cele mai consumate produse din categoria snacks.  Tassimo (băuturi de tipul cafea şi ciocolată caldă) este produsul din portofoliul Mondelez cu cea mai rapidă creştere în ţara noastră.

Snacking-ul este o piaţă de 367 miliarde de dolari în Europa şi creşte cu 50% mai rapid decât cea a alimentelor şi băuturilor. Categoriile în care activeaza Mondelez reprezintă 34 % din această sumă.  Mondelez International este compania de snacks rezultată în urma restructurării businessului Kraft Foods în 2012.