FacebookTwitterLinkedIn

Numărul total al abonaților la TV a crescut însă cu 1,6%, până la 7,45 de milioane, iar rata de penetrare a gospodăriilor cu servicii TV a atins 99,6%, la o cifră totală conform Institutului Național de Statistică de 7.481.155 de gospodării, notează Media Expres.

Penetrarea cablului este de 66,8%, DTH – 31,2% iar IPTV – 1,6%.

Cablul are 72% din abonați în mediul urban, IPTV-ul are 87% din abonați în mediul urban iar DTH-ul are 72% din abonați în mediul rural.

Creșterea numărului de abonați de anul trecut s-a făcut în cablu, care a ajuns la 5 milioane de abonați (+5,3%), și în IPTV, care a ajuns la 120.000 de abonați (+24,1%), în vreme ce distribuția prin satelit a scăzut la 2,33 milioane de abonați (-3,7%).

Cablul în România este încă în proporție de 55% analogic și 45% digital, cu 2,27 de milioane de abonați în digital, mai puțin decât totalul abonaților DTH care sunt tot în format digital, de 2,334 de milioane.

ANCOM nu oferă cifrele de afaceri pe industria distribuției de televiziune în Raportul pe 2017, dar notează că piata comunicatiilor electronice din Romania a înregistrat venituri totale din furnizarea de retele şi servicii de comunicatii electronice de 15,6 miliarde lei, în creştere cu 6% față de anul 2016. Exprimate in euro, veniturile totale au fost de aproximativ 3,4 miliarde euro, reprezentand aproximativ 1,8% din PIB-ul României, cu o creştere anuală de 4%.