Cautare




, Staff

Bunuri de consum |
|

Consiliul Concurenței: Lactalis poate prelua Covalact, dacă cesionează marca de unt „La Dorna”, pentru o anumită perioadă

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care grupul Lactalis preia Covalact (Covalact SA şi Lactata Harghita SA), dacă grupul francez cesionează, pe o anumită perioadă, marca de unt „La Dorna”.
69. Covalact

Liderul autoritar: Covalact a fost preluat de Lactalis, aflat la a treia a achiziție pe piața românească

Grupul francez Lactalis a achiziționat Covalact de la fondul de investiții SigmaBleyzer, într-o tranzacție semnată la mijlocul lunii decembrie 2016. Aceasta este a treia achiziție a francezilor pe piața lactatelor din România, respectiv a doua în mai puțin de un an, după preluarea liderului Albalact, miza fiind securizarea poziției de lider.

„În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere ale consumatorilor. În această situaţie, ar fi existat posibilitatea ca tranzacţia să conducă la creşterea preţului untului. Ca urmare, tranzacţia a fost autorizată cu condiţia respectării unor angajamente asumate voluntar de către grupul Lactalis”, se scrie într-un comunicat de presă al autorității de concurență.

Leroy şi Asociaţii a asistat Lactalis în preluarea acțiunilor deținute de către acționarii minoritari ai Albalact

Grupul Lactalis şi-a luat angajamentul de a cesiona marca de unt „La Dorna”, pentru o anumită perioadă de timp, către o companie cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis. Noul propietar va trebui să schimbe marca („re-branding”), comercializând untul sub altă denumire.

CMS – Euromoney: Piața de M&A din România a fost de 1,98 miliarde de euro, în 2016

Grupul Lactalis va depune toate eforturile pentru a menţine viabilitatea economică şi competitivitatea activităţii destinată cesionării. De asemenea, va avea obligaţia de a pune la dispoziţia Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la companiile care vor să preia marca de unt şi să obţină acordul prealabil al autorităţii de concurenţă”, au subliniat reprezentanții Consiliului.

EY România: Top 10 tranzacţii de M&A din România, în 2016

Pe celelalte pieţe relevante, autoritatea de concurență nu a identificat îngrijorări concurenţiale, având în vedere că următorii concurenţi pot crea o presiune concurenţială puternică asupra noii entităţi.

EY M&A Barometer: Piața de M&A din România de anul trecut, estimată la 3,54 miliarde dolari

Pe parcursul procesului de analiză a tranzacţiei, Consiliul Concurenţei a menționat că a solicitat părţilor interesate (procesatori, fermieri, asociaţii de profil – Liga Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România – LAPAR, Liga Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România – APRIL) să prezinte observaţii sau opinii, atât în legătură cu operaţiunea de concentrare economică notificată, cât şi referitor la angajamentele propuse de către grupul Lactalis.

PwC: Piața de fuziuni și achiziții din România a depășit 3,6 miliarde euro, în 2016

Analiza Consiliului Concurenţei a condus la concluzia că, în urma angajamentelor asumate depărţile implicate, realizarea operaţiunii de concentrare economică nu mai ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziţii dominante pe pieţele relevante identificate”, au completat reprezentanții autorității.

Sezonul investitorilor

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii