FacebookTwitterLinkedIn

BMW folosește în Germania pentru „conectarea” mașinilor compania Orange, iar Audi folosește serviciile de transfer mobil de date furnizate de Vodafone.

Bernhard Blattel, Director Mobility Services la BMW Group, a explicat pentru Media Expres că „primul lucru pe care îl facem este să conectăm mașina la cloud printr-o arhitectură de server, pe care tot noi o gestionăm. Este un principiu pe care-l știm de la clienții noștri și pe care îl aplicăm și aici: nu vrem ca oricine să intre în mașina noastră. Nu credem că este sigur, și nu credem că face parte din experiența premium pe care o oferim clienților noștri (ca acest serviciu să fie open source, n.red.). De aceea credem că este important să controlăm cine «intră» în mașina noastră și de acceea folosim propriul nostru server, unde putem să decidem ce aplicații oferim clienților prin intermediul mașinilor. Când decidem să facem asta, ajustăm aplicația. Deci, nu credem că este bine să «deschidem» mașina pentru orice acces. Conectivitatea mobilă este, desigur, făcută printr-un provider telecom iar BMW are un ciclu multianual de selectare a furnizorului de conectivitate pentru mașinile sale. În prezent acesta este Vodafone”.

Blattel a prezentat în cadrul conferinței mai multe aplicații mobile care sunt oferite pe mașinile BMW care fac parte din noua serie „i” (care vine de la internet și de la interconectare, dar și de la inovație, a explicat oficialul german), centrul principal de cercetări și dezvoltare pentru aplicații fiind New York (SUA).

Blattel a mai spus că MyCityWay este o aplicație care a înregistrat 5 milioane de downloadări și are în mod curent milioane de useri (permite găsirea locurilor de parcare, rezervarea de locuri pentru o seară romantică la restaurant sau cumpărarea de bilete la concerte și teatru).

De asemenea, el a prezentat o aplicație denumită Life360 care permite familiei și grupului de prieteni să comunice în permanență locația în care se află. BMW dezvoltă însă o aplicație ParkAtMyHome – care conectează șoferii din mașinile cu internet la Londra, unde locurile de parcare private ale proprietarilor de case din zona urbană a metropolei pot fi închiriate pe durata zilei în urma unor licitații pe internet.

„Asta rezolvă o mare problemă având în vedere că un studiu a arătat că 30-40% din traficul dintr-un oraș este format din șoferii care își caută un loc de parcare”, a spus oficialul german.

La rândul său, Gustavo Filip, director sisteme pentru automobile la HewlettPackard, a spus că în calitate de gadgeturi telefoanele mobile inteligente și automobilele sunt într-o competiție inegală până la un punct, existând miliarde de telefoane inteligente (smart) în piață, și doar câteva milioane de mașini vor fi conectate până în 2015.

„Valoarea serviciilor de conectare în industria auto va fi dată de datele colectate de mașini care trebuie receptate, analizate și retrimise înapoi la mașini sub formă de informații utile care să îmbunătățească siguranța și comoditatea condusului”, a spus printre altele Filip. „Credem că modelul cu un singur vânzător, un „one stop shop” pentru mobilitate și comunicare nu este o soluție, ci trebuie să avem o piață deschisă”.

Oficialul a mai spus că HP a operat platforme de comunicare pentru autoturisme pentru Renault și, în Germania, pentru Audi, sistemul pentru aceștia din urmă numindu-se Audi Connect. Pentru serviciile de conectare de date între mașină și serverele producătorului de automobile Audi folosește operatorii de telefonie mobilă Vodafone și T-Mobile (subsidiar al Deutsche Telekom).

„În viitor mașinile nu se vor conecta la internet ci vor fi o parte din internet”, a fost una dintre concluziile primei părți a congresului „Mobilitate 3.0 – mașina viitorului este conectată”, care se desfășoară la Frankfurt/Main în Germania la 18 septembrie 2013, în cadrul târgului internațional de automobile IAA.

Concluzia a fost formulată de Dirk Hoheisel, directorul comercial al companiei Robert Bosch GmbH, care dezvoltă sisteme electronice pentru automobile și mașini. Hoheisel a mai spus că mașina care se conduce singură, una dintre țintele proiectelor de dezvotare în domeniul auto, nu va deveni o realitate decât după anii 2020.

Compania Bosch dezvoltă în prezent o astfel de mașină, având aprobarea autorității rutiere din Germania să facă teste cu două mașini integral automate pe drumurile publice.

Congresul „CarIT Mobility 3.0 – the car of the future is connected” este organizat în cadrul târgului auto IAA de la Frankfurt / Main (deschis publicului între 12-22 septembrie 2013) de către Asociația federală pentru tehnologia informației din Germania – Bitkom și Asociația Industriei de Automobile din Germania – VDA.