
Volumul de 52.654 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani) reprezintă 10,5% din bugetul total de audiență livrat de piața TV, în perioada analizată. Scăderea de 4% a investițiilor publicitare pe nișa știrilor se explică prin micșorarea audienței Antena 3 (-21,6%) și căderea liberă suferită de B1 TV (-61,3%).
Pe fondul reducerii bugetului de la Antena 3, televiziunea România TV a devenit liderul livrărilor de audiență pe nișa știrilor cu un volum de 19.724 GRP’30 target comercial.
Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni pe diferite prețuri (Cost per Point – CPP). Punctul de audiență este „moneda” prin care se tranzacționează publicitatea TV. Astfel, clienții publicitari cumpără audiență pentru reclamele difuzate.
Primul trimestru al acestui an consemnează ofensiva televiziunii Digi24 (RCS&RDS) pe piața de publicitate. Digi24 a livrat clienților publicitari un volum de 6.571 GRP’30 target comercial, mai mare decât cel de la Realitatea TV și B1 TV.
Volumul de audiență de la Digi24 este mai mare cu 262,7% față de cel din aceeași perioadă a anului trecut, dar trebuie precizat faptul că în acea vreme, televiziunea difuza numai reclame la Digi Mobil, serviciul de telefonie mobilă de la RCS&RDS. Începând cu noiembrie 2015, Digi24 a început să vândă timpi de publicitate pentru întreaga piață.