GlaxoSmithKline (GSK) a beneficiat de cea mai mare expunere în mass-media online în perioada analizată, cu 812 articole apărute. A avut un share of voice de 21,27%. Ziua de vârf în funcţie de numărul de apariţii online a fost 27 iunie 2013, a doua zi de la anunţul că GSK va renunţa la fabrica de medicamente de la Braşov. În această zi, au fost publicate 166 de articole despre compania farmaceutică. În anul trecut, au apărut 1.168 de articole despre GSK.
Alte companii cu mare vizibiltate: Pfizer (14,40% share of voice), Ranbaxy (14,26%), Sanofi (12,34%), Novartis (12,23%) și Abbott (8,28%).
O singură companie farmaceutică a beneficiat de acoperire media online mai mare în 2013: Abbott, al zecelea mare jucător din clasamentul firmelor cu cele mai mari vânzări. Abbott a avut 158 de apariţii în primele şase luni ale anului curent, în creştere de la 29 de apariţii în perioada similară din 2012.
Sanofi, liderul vânzărilor, s-a confruntat cu cea mai mare scădere de vizibilitate în mass-media online. În perioada analizată din 2013, au fost scrise 365 de articole despre Sanofi, în timp ce în primele şase luni din 2012 au apărut 624 de articole.
Principalele teme conexe industriei farmaceutice abordate anul acesta în mass-media au fost termenele de plată ale medicamentelor (3.745 apariții), redeschiderea listei de medicamente compensate (1.840 apariții) şi legea clawback (1.313 apariții).
Monitorizarea MediaIQ arată că asociaţiile private din farmaceutică au fost depăşite de instituţiile publice ca expunere, în intervalul analizat. Despre Ministerul Sănătăţii (MS) au fost publicate 19.432 de articole online, în timp ce Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente a beneficiat de 584 de apariţii.
Cei mai vizibili reprezentanţi ai industriei în mass-media online au fost ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu (15.961 de apariţii), şi secretarul de stat în MS, Raed Arafat (6.715 apariţii). Din zona asociaţiilor private, Dragoş Damian, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Medicamente Generice din România, a beneficiat de cea mai mare expunere (481 de apariţii).
Monitorizarea s-a făcut pe un eșantion de 1.500 de surse cu acoperire națională și locală (cotidiane naționale și locale, periodice naționale și locale, site-uri de televiziuni & radiouri); peste 50.000 de bloguri cu trafic foarte mare și comentariile scrise la fiecare articol; 10.000 de pagini de Facebook și comentariile scrise la fiecare intrare; 40.000 de conturi de Twitter și peste 50 de forumuri.
MediaIQ este un serviciu românesc de media intelligence. Acesta permite, pe lângă oferirea unor cifre privind numărul de apariţii şi publicaţiile aferente, şi analizarea acestora în detaliu, în funcţie de canal, reacţii, evoluţie temporară sau context.