
Campaniile de publicitate TV derulate de Reckitt Benckiser pentru medicamentele OTC (eliberate fără rețetă medicală) au acumulat un volum de 29.455 puncte de audiență (Gross Rating Points) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Este cel mai mare buget de audiență consumat de o companie care deține branduri de medicamente OTC, în perioada 1 ianuarie – 14 decembrie 2015. Volumul de audiență TV al mărcilor deținute de Reckitt Benckiser este mai mare cu 19,1% față de cel din aceeași perioadă a anului 2014.
Se știe, pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30) – companiile cumpără timpi de publicitate la televiziuni.
Reckitt Benckiser a înregistrat cele mai mari volume de audiență la Pro TV (5.538 GRP30), Antena 1 (4.722) și Kanal D (2.948).
Cel de-al doilea marea consumator de publicitate TV pe piața farmaceutică este Terapia SA care deține, printre altele, brandurile Faringosept, Furazolidon și Paduden. Terapia a consumat 25.252 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 42,6% față de aceelași interval de anul trecut. Este cea de-a doua mare creștere procentuală înregistrată de un producător de medicamente, după Bayer (72,5%). Anul trecut, Terapia s-a plasat pe locul trei în topul advertiserilor de pe piața farmaceutică. Anul acesta, compania din Cluj-Napoca a depășit GlaxoSmithKline în consumul de publicitate TV.
Terapia și-a derulat campaniile în principal pe Pro TV (5.745 puncte de audiență), Antena 1 (4.869), Kanal D (3.618) și Antena 3 (1.651).
GlaxoSmithKline, producătorul Panadol, Coldrex și Parasinus, a consumat 18.921 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 1,6% față de anul precedent. De remarcat că de la 1 martie 2015, GSK a preluat compania Novartis. În perioada analizată, Novartis/GSK a consumat 11.265 puncte de audiență în publicitatea TV.
TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI BUGETE DE PUBLICITATE DE LA COMPANIILE FARMACEUTICE.
Firma Zdrovit, care deține printre altele, brandurile Anticârcel®, Bilomag Forte, ColonProtect și Supramax, a înregistrat o creștere fulminantă a volumul de publicitate pe TV de 8.883% față de 2014.
Printre televiziunile care s-au numărat în planul de media al companiei Zdrovit menționăm: Antena 1 (8.521 puncte de audiență), Kanal D (3.260), România TV (1.235) și Antena 3 (1.775). Zdrovit n-a alocat bugete de promovare pe Pro TV.
Alte companii care au obținut creșteri ale bugetelor de audiență pentru campaniile derulate pe TV: Biofarm (20,8%), Bayer (72,5%) și Johnson & Johnson (26,1%).
Producătorii care și-au redus consumul de audiență pe TV față de anul trecut: Sandoz (-3,2%), Walmark (-9,4%), Berlin-Chemie (-0,3%) și Sanofi-Aventis (-12%).
Create bar charts
Adrian Sârbu a încasat de la CME cel puțin 137 de milioane de dolari
De remarcat că 12 companii de medicamente au consumat în perioada analizată bugete de peste 10.000 de puncte de audiență pe targetul comercial, asta însemnând peste un milion de euro pentru fiecare firmă.
Reclamele pentru lanțul de farmacii Catena au acumulat un volum de 10.929 GRP30 pe targetul comercial, în scădere cu 9,3% față de 2014. Catena este rețeaua cu cel mai mare buget de publicitate TV de pe piața de retail farma. Rețeaua Sensiblu a beneficiat de o expunere de 6.915 GRP30 pe targetul comercial, în creștere cu 65,3%.