Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Companiile farmaceutice au consumat mai multă publicitate TV decât firmele de comunicații

pastile.jpg
Piața farmaceutică a ajuns primul investitor în publicitatea pe televiziune, în primele șase luni ale acestui an, depășind piața telecom. Volumul de publicitate TV acumulat de firmele farmaceutice este cu 24% mai mare decât cel din aceeași perioadă a anului trecut.

Reclamele comandate de cei 28 de jucători de pe piața farmaceutică, monitorizați de „Forbes România”, au acumulat în total 155.182 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30all urban). Audiența TV este mai mare cu 24% față de cea din primul semestru al anului 2012. (Se știe, pe baza punctelor de audiență – GRP’30, clienții publicitari cumpără spații de publicitate la televiziuni.)  

De asemenea, volumul de audiență obținut de brandurile producătorilor, distribuitorilor și de lanțurile de farmacii, au reprezentat 14,4% din total audienței acumulate de investitorii în publicitatea TV, în prima parte a anului.

Cel mai mare consumator de publicitate TV a fost GlaxoSmithKline, care a obținut un volum de audiență de 23.291 GRP’30all urban, cu 116,5% mai mult decât în semestrul I 2012. GlaxoSmithKline ocupă locul 8 în topul general al investitorilor în publicitatea TV.

Pe locul secund în nișa farmaceutică se plasează Reckitt Benckiser, care deține brandurile Nurofen și Strepsils. Sandoz ocupă locul trei cu 13.508 GRP’30all urban, cu o creștere de 12,2%.

Alți clienți publicitari cu volume mari de audiență: Health Adviser (11.727 GRP’30all urban), Johnson & Johnson (9.786), Walmark (9.494), Sanofi-Aventis (8.617), Terapia (7.521), Bayer (6.824) și Biofarm (6.792).

Campaniile de promovare ale lanțului de farmacii Catena au acumulat 6.429 GRP’30all urban, cu 38,8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Și rețeaua de farmacii Sensi Blu și intesificat campaniile, obținând 2.861 puncte de audiență, un volum mai mare cu 540% față de cel din 2012.  

„Forbes România” estimează că investițiile totale de promovare pe TV ale companiilor și distribuitorilor din domeniul farmaceutic au depășit 17 milioane de euro în prima parte a acestui an.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii