Pe primul loc în Top 30 se situează Google, cel mai mare deținător de spațiu media la nivel global, având venituri cu 47% mai mari decât compania situată pe locul al II-lea – DirecTV. Decalajul a crescut de la 39% în ediția de anul trecut a raportului, din moment ce Google a beneficiat de creșterea rapidă a volumului în zona smartphone-urilor și a tabletelor.
CCTV, compania de televiziune națională din China ce beneficiază de aproximativ un sfert din piața chineză de publicitate TV, a intrat în Top 30 pe locul 23, înaintea Facebook.
Baidu, principalul motor de căutare al Chinei, echivalentul local al lui Google, ajunge pe locul 28 în top, în fața companiei Microsoft.
Câteva caracteristici ale topului:
– Majoritatea companiilor aflate în top media owners operează la nivel internațional pe mai multe piețe, excepția fiind dată de doar șapte dintre acestea: Baidu și CCTV în China, Globo în Brazilia, Cox Enterprises în SUA și trei companii japoneze Asahi Shimbun Company, Yomiuri Shimbun Holdings și Fuji Media Holdings.
– Cinci companii de internet intră în top – Google, Yahoo!, Facebook, Baidu și Microsoft – atrăgând 67% din investitiile globale în publicitatea pe internet și 21% din veniturile totale de media generate de Top 30 media owners. Puterea pieței de publicitate pe internet este deținută în acest moment de intermediari, companii care conectează consumatorii cu continutul pe care îl caută, sau unii cu alții, mai degrabă decât cu producătorii de conținut.