În 2012, în presa scrisă au apărut 4.296 de machete publicitare ale companiilor de comunicații, conform serviciului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru Presa Scrisă” (MIPPS), realizat de BRAT. Valoarea brută a acestora a fost de 14,4 milioane de euro (Volum calculat la tarifele-listă de publicitate ale fiecărei publicație. Nu s-au scăzut discounturile și gratuitățile.) Serviciul BRAT a monitorizat 314 de titluri, inclusiv suplimentele și edițiile speciale.
Dintre cele 4.296 de machete, aproape 72% au fost aparținut serviciilor de comunicații ale operatorilor Orange și Vodafone: 1.912 inserții, respectiv, 1.184. De altfel, Orange este cel mai mare consumator de publicitate în presa scrisă, cu un volum brut (calculat la rate card) de 7,61 milioane de euro. Acesta a fost urmat de Vodafone, cu 5,38 milioane de euro, potrivit monitorizărilor MIPPS.
Pe locurilor următoare în topul de volum s-au plasat Romtelecom, Cosmote și Samsung. În categoria „Comunicații” au fost monitorizate serviciile de telefonie mobilă, branduri de telefoane mobile, dealerii de telefoane mobile și serviciile de internet. De remarcat că firma Teleplus Vaslui, operator de televiziune prin cablu și internet, cu acoperire în Vaslui, Bârlad și Negrești, a consumat 462 de machete publicitare în presă, ocupând al treilea loc în topul realizat în funcție de inserții, după Orange și Vodafone.
Ziarul cu cel mai mare volum brut de publicitate atras de la piața telecom a fost „Gazeta Sporturilor”, cu 322 de machete în valoare brută (tarife-listă) de 1,87 milioane de euro. În funcție de volumul brut, „Liberatea” ocupă locul secund în top, fiind urmată de „Adevărul”, „Ziarul Financiar”, „Pro Sport” și „Evenimentul Zilei”.