Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Companiile cu cele mai mari volume de audiență pentru reclamele difuzate pe televiziune, în MARTIE 2020

Pe fondul creșterii interesului publicului pentru programele de televiziune, generat de criza COVID-19, reclamele TV au înregistrat audiențe ridicate. Totuși, luna martie 2020 a fost atipică, mesajele comerciale transformându-se, conform situației de criză, în mesaje de responsabilitate socială.
 aboneaza-te
Televiziune

Volumul de audiență obținut de clienții publicitari pentru reclamele difuzate în luna martie 2020, prima lună de pandemie, este mai mare cu 10% față de cel din aceeași perioadă a anului trecut, adică 209.652 GRP’30 pe targetul comercial.

Totuși, în cadrul acestei comparații, trebuie ținut cont că luna abia încheiată este cu totul diferită față de martie 2019, ca și întreaga perioadă pe care o trăim în prezent. Ne aflăm într-o perioadă specială, în care companiile își regândesc rapid strategiile de comunicare. Deși acestea n-au pierdut din vedere comunicarea comercială, multe au adoptat mesaje de responsabilitatea socială (CSR), dovedind că sunt atente la perioada dificilă prin care trec oamenii. În alte cazuri, cum este Coca-Cola și producătorii de automobile, campaniile au fost oprite. Reclamele pentru suplimentele alimentare și medicamentele OTC au continuat să „curgă” în calupurile publicitare TV.

Cel mai mare consumator de publicitate TV, în luna martie, a fost Ferrero România, cu un volum de 8.498 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 19% față de luna martie 2019. Ferrero deține, printre altele, brandurile Raffaello, Kinder, Nutella și Tic-Tac.

Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți.

Al doilea mare investitor a fost L’Oreal, cu un volum de 6.685 GRP’30 target comercial, în creștere cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Prezența companiilor Ferrero și L’Oreal se explică prin campaniile dedicate zilei de 8 martie.

Companii care au înregistrat creșteri de audiență pentru reclamele difuzate față de martie 2019: Telekom (171%), Sanofi-Aventis (43%), GlaxoSmithKline (42%), Dante International – eMAG (46%), Sensiblu – Dr. Max (304%), Naturpharma Products Ro (144%), ALTEX (30%), Biofarm (22%), Mars (30%), Unilever (19%), Kaufland (16%), Catena (202%) și Terapia (63%).

Se constată creșterile substanțiale de două și trei cifre procentuale.

Companii cu volume de audiență pentru reclamele difuzate mai reduse față de martie 2019: Zdrovit (-24%), Procter&Gamble (-4%), Reckitt Benckiser (-38%), Vodafone (-28%), Chipita (-13%), Beiersdorf (-8%), Coca-Cola Company (-42%) și Lidl (-3%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii