Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Companiile cu cele mai mari volume de audiență pentru reclamele difuzate pe televiziune, în două luni de pandemie (martie – aprilie 2020)

Consumul de publicitate TV a scăzut în cele două luni de pandemie (martie – aprilie). În luna martie, volumul de audiență pentru reclamele difuzate a fost cu 10% mai mare decât în aceeași perioadă a anului 2019. În schimb, în cursul lunii aprilie, scăderea a fost accentuată, în jur de 30% față de aprilie anul trecut.
 aboneaza-te
televiziune

În perioada 1 martie – 3 aprilie 2020, primele două luni de pandemie și măsuri restrictive, volumul de audiență obținut de clienții publicitari pentru reclamele difuzate pe televiziune a fost mai mic cu 8,6% față aceeași perioadă a anului 2019. Punctele de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani) livrate de televiziuni s-au ridicat la 343.629 GRP’30.

Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți.

Dacă în martie, audiențele au crescut din cauza interesului telespectatorilor pentru programele de știri și a unor contracte publicitare care se aflau în derulare, în aprilie contracția a fost puternică, ajungând la aproape 30% față de aceeași lună a anului 2019.

În cele două luni, Zdrovit, distribuitor de medicamente și suplimente naturale, a fost cel mai mare consumator de publicitate TV. Reclamele comandate de Zdrovit au acumulat 13.561 GRP’30 target comercial, în creștere cu 17,1% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Ferrero, companie care deține brandurile Raffaello, Kinder, Nutella și Tic-Tac, ocupă locul secund în topul publicității TV, cu o creștere a bugetului de audiență de 4,5%.

Producătorul de medicamente Sanofi-Aventis se află pe locul al treilea, având o creștere a volumului de audiență de 30% față de cele două luni analizate ale anului 2019.

Companii care au înregistrat creșteri ale volumelor de audiență: L’Oreal (12,5%), Telekom (71,8%), eMAG (70%), GlaxoSmithKline (10,6%), Naturpharma Products (72%), Biofarm (74,7%), Dr. MAX (fostul Sensiblu, 194%), Nestle (6%), Orange (5,4%), ALTEX (21,6%), Terapia (111%), Henkel (32,3%) și Kaufland (21,2%).

Companii care și-au redus volumele de publicitate față de martie-aprilie 2020: Procter & Gamble (-2,4%), Vodafone (-2,1%), Reckitt Benckiser (-34%), Lidl (-3%), Unilever (-42%), Mars (-14%), Beiersdorf (-32%), Chipita (-36%), Ursus Breweries (-5%), PepsiCo (-15,4%), Heineken (-48,5%), Hochland (-24,2%) și Coca-Cola Company (-69%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii