FacebookTwitterLinkedIn

Cel mai mare investitor în publicitatea TV, în primul trimestru al acestui an, este Zdrovit, distribuitor de produse farmaceutice pe bază de vitamine, suplimente alimentare, OTC și produse de îngrijire orală. Printre mărcile deținute de Zdrovit se numără: Anticârcel, Dezinflan, Supramax Articulații, Biomag Forte și ColonProtect.

Campaniile de publicitate comandate de Zdrovit pe televiziune au acumulat 37.634 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 3,2% față de trimestrul I 2017.

Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30) – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP-ul pe targetul comercial este „marfa” tranzacționată, la prețurile reglate de cerere și ofertă (Cost Per Point – CPP).

Pe locul secund în topul publicității TV se află Ferrero, cu un buget de 24.494 GRP’30 target comercial. Creșterea bugetului față de 2017 este de 1,3%. Ferrero deține brandurile Ferrero Rocher și Raffaello (praline), Kinder Surprise (ou de ciocolată), Kinder Bueno (snacks), drajeurile Tic Tac și Nutella (cremă de cacao cu alune).

IATĂ CUM A MERS PIAȚA DE PUBLICITATE TV ÎN TRIMESTRUL I 2018! 

Multinaționala Reckitt Benckiser, care are în portofoliu brandurile Cillit Bang, Calgon, Vanish, dar și Nurofen și Strepsils (medicamente OTC), a consumat un volum de publicitate de 17.935 GRP’30 target comercial, mai mare cu 12,4% față de primele trei luni ale anului 2017.

Procter & Gamble, liderul tradițional al consumului de publicitate TV, ocupă locul 6 în acest top, bugetul său fiind mai mic cu 28,6% față de cel din trimestrul I 2017.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE FILME ȘI SERIALE – MARTIE 2018

Vodafone, unul dintre principalii investitori în publicitatea TV, a fost mai discret în acest început de an: ocupă locul 21 în top, cu un volum de 6.841 GRP’30 target comercial, în creștere cu 5,1% față de trimestrul I 2017.

Companii care și-au mărit consumul de publicitate TV comparativ cu trimestrul I 2017: Unilever (37,3%), Orange (121,3%), Nestle (20,2%), L’Oreal (8,3%), Coca-Cola Company (9,8%), Terapia (17,6%), Biofarm (43,5%), Sanofi-Aventis (27,2%), REWE (82,5%), Henkel (13,3%) și ALTEX (1,8%).

Printre companiile care și-au redus consumul de publicitate TV comparativ cu primul trimestru al anului trecut: Studio Moderna (-16,8%), GlaxoSmithKline (-11%), Johnson & Johnson (-24,4%), Telekom (-17,7%) și Beiersdorf (-5,8%).

Primele 20 de companii din topul investitorilor în publicitate TV au acumulat un volum de audiență ce reprezintă 30% din totalul publicității consumată în primele trei luni ale acestui an.