În perioada 1 ianuarie – 31 mai 2018, volumul brut de publicitate online, calculat la rate card, s-a ridicat la 4.7464.544 euro, în creștere cu 4,4%, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Online” (MIPO), realizat de BRAT. (Volumul brut s-a calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate, incluzând discounturile și gratuitățile.)
Numărul total de afișări obținute de clienți publicitari a fost de 3,22 miliarde, la nivelul anului trecut (scădere de 0,9%).
Orange se află în fruntea topul investitorilor, cu un buget brut de 4,1 milioane de euro (rate card), mai mare cu 34,7% față de aceeași perioadă a anului 2017.
Imopedia, site de imobiliare, este un nou client pe piața publicității online, intrând pe locul al doilea în top, cu un buget de 3,17 milioane de euro (rate card).
Pe cea de-a treia treaptă a clasamentului investitorilor se află Vodafone România, cu un volum de 2,08 milioane de euro (rate card), în scădere cu 5,3%.
Și Consolidated Construct este un nou investitor, cu un volum de 1,81 milioane de euro (rate card), aflându-se pe poziția a patra în top.
O creștere importantă a bugetului de publicitate online a înregistrat-o Telekom România: 165,3%.
Printre investitorii din top 15 care au înregistrat creșteri ale consumului de publicitate onlinese numără: Lidl (8,3%), Opus Land Development (39%), Astratex (36%), Gambling Malta Ltd (3,8%), Impact Developer & Contractor (3%), Unilever (78,5%), Fererro (4%) și ING Group (230,5%), grupul bancar având cea mai mare creștere procentuală din top.
Sectoarele de activitate care au avut cele mai mari investiții în publicitatea online sunt:
Business, industrie și echipamente tehnologice: 8.803.562 euro (rate card)
Divertisment & media/timp liber: 8.311.828 euro (rate card)
Comunicații: 7.904.625 euro (rate card)
Companii comerciale și magazine: 3.766.200 euro (rate card)
Automobile: 3.219.172 euro (rate card).
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).