FacebookTwitterLinkedIn

În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2015, Lidl a comandat 1.675 de machete publicitare în presa scrisă (ziare și reviste), în valoare brută de 10.926.631 euro (rate card), conform monitorizărilor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT). Bugetele de publicitate în print au fost calculate la tarifele-listă ale fiecărei publicații.

Lidl este de departe cel mai mare investitor în reclamele din print. Bugetul său este de două ori mai mare decât al următoarelor două companii din topul investitorilor. Pe locurile următoare se plasează Orange și Telekom.

Orange a avut 1.223 de inserții în presă, în valoare brută de 4.349.011 euro (rate card), în timp ce competitorul său Telekom a beneficiat de 887 de machete, reprezentând un volum de 2.703.923 euro (rate card). Se constată că Orange este cel mai mare consumator de publicitate în print de pe piața telecomunicațiilor. Vodafone a comandat 192 de inserții în valoare de 1.159.753 euro (rate card).

Pe locul 4 în topul general se plasează dealerul auto Porsche România, importatorul în România al mărcilor Volkswagen, Porsche, Audi, Seat și Skoda, cu un buget de 2.535.969 de euro (rate card) pentru 451 de inserții.

În primele 9 luni ale acestui an, volum total brut de publicitate investit în presă a fost de 94.777.124 euro (rate card), conform BRAT, cu 7,3% mai mic față de cel din aceeași perioadă a anului trecut.

Numărul total de machete publicitare apărute în ziare și reviste a fost de 51.202, în scădere cu 15,1% față de anul 2014.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

CITEȘTE: SIMONA HALEP ESTE CEA MAI SIMPATIZATĂ PERSOANĂ PUBLICĂ DIN ROMÂNIA!