
Volumul de audiență livrat de piața TV, în primele șapte luni ale acestui an, s-a ridicat la 1.316.000 GRP’30 target comercial, în creștere cu 2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Așadar, clienții publicitari au obținut un volum mai mare de audiență pentru spoturile difuzate.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Liderul publicității TV este Zdrovit, distribuitor de produse farmaceutice pe bază de vitamine și suplimente naturale, cu un buget de 77.992 puncte de audiență pe targetul comercial, în scădere cu 1% față de aceeași perioadă a anului 2017.
La mare distanță de lider se află compania Ferrero, cu un buget consumat de 43.149 GRP’30 target comercial, în creștere cu 9,3% față de anul precedent. Ferrero deține, printre altele, brandurile Kinder Surprise, Tic Tac, Kinder Bueno, Nutella și pralinele Ferrero Rocher.
Procter & Gamble se află pe poziția a treia, cu un buget de audiență mai mic cu 23% față de primele șapte luni ale anului 2017.
Companii care și-au crescut consumul de publicitate TV față de anul trecut: Unilever (16,4%), Reckitt Benckiser (5,3%), Coca-Cola Company (1,6%), L’Oreal (10,2%), GlaxoSmithKline (19%), Nestle (9%), Beiersdorf AG (2,6%), Biofarm (46,1%), Sanofi-Aventis (39,4%) și Henkel (4,1%).
Companii care și-au redus consumul de publicitate TV comparativ cu primele șapte luni ale anului 2017: Orange (-9,6%), Telekom (-30,2%), Vodafone (-2%), Heineken (-9,7%), Bergenbier (-27,2%), Studio Moderna (-18,7%) și Johnson & Johnson (-29%).