Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate pe televiziune (ianuarie – iulie 2018) - Forbes.ro
Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate pe televiziune (ianuarie – iulie 2018)

Televiziunea rămâne principalul suport de promovare pentru investitorii în publicitatea din România. Multinaționalele au avut cele mai mari bugete de publicitate TV, dar situația favorabilă a consumului a încurajat și firmele autohtone să-și promoveze brandurile pe TV.
corebusiness publicitate TV articol publicitate TV_3 luni. Forbes Print_Barbu_105900431

Volumul de audiență livrat de piața TV, în primele șapte luni ale acestui an, s-a ridicat la 1.316.000 GRP’30 target comercial, în creștere cu 2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Așadar, clienții publicitari au obținut un volum mai mare de audiență pentru spoturile difuzate.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Liderul publicității TV este Zdrovit, distribuitor de produse farmaceutice pe bază de vitamine și suplimente naturale, cu un buget de 77.992 puncte de audiență pe targetul comercial, în scădere cu 1% față de aceeași perioadă a anului 2017.

La mare distanță de lider se află compania Ferrero, cu un buget consumat de 43.149 GRP’30 target comercial, în creștere cu 9,3% față de anul precedent. Ferrero deține, printre altele, brandurile Kinder Surprise, Tic Tac, Kinder Bueno, Nutella și pralinele Ferrero Rocher.

Procter & Gamble se află pe poziția a treia, cu un buget de audiență mai mic cu 23% față de primele șapte luni ale anului 2017.

Companii care și-au crescut consumul de publicitate TV față de anul trecut: Unilever (16,4%), Reckitt Benckiser (5,3%), Coca-Cola Company (1,6%), L’Oreal (10,2%), GlaxoSmithKline (19%), Nestle (9%), Beiersdorf AG (2,6%), Biofarm (46,1%), Sanofi-Aventis (39,4%) și Henkel (4,1%).

Companii care și-au redus consumul de publicitate TV comparativ cu primele șapte luni ale anului 2017: Orange (-9,6%), Telekom (-30,2%), Vodafone (-2%), Heineken (-9,7%), Bergenbier (-27,2%), Studio Moderna (-18,7%) și Johnson & Johnson (-29%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii