Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate investite în RADIO (ianuarie – septembrie 2018)

Volumul de publicitate investit în cele 12 rețele de radio, monitorizate de BRAT, a crescut cu 6,7% în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Companiile de retail dețin 32,5% din totalul bugetului de publicitate radio.
radio_2013.jpg

În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie, bugetul total de publicitate consumat pe 12 stații de radio s-a ridicat la 184.435.335 euro (calculat la rate card), conform studiului Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR), realizat de BRAT. Bugetul a fost calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.

Volumul de publicitate este mai mare cu 6,7% față de cel din primele nouă luni ale anului trecut.

Și numărul de spoturi difuzate a crescut (7,4%), ajungând la 501.610.

Companiile de retail (supermarketuri, magazinele) au investit 60,1 milioane de euro (rate card), reprezentând 32,6% din totalul bugetului. Domeniul farmaceutic și al serviciilor de sănătate deține o cotă de piață de 22%, echivalentul a 40,5 milioane de euro (rate card), în timp ce reclamele pentru ofertele de Divertisment/Media/Timp liber au investit un buget 14,6 milioane de euro (rate card), cu o cotă de 8%.

Un alt domeniu cu investiții importante în publicitatea radio este reprezentat de firmele de comunicații, cu un buget de 11,2 milioane de euro (rate card) și o cotă de piață de 6,1%.

Cel mai mare client publicitar pe piața radio este Zdrovit, distribuitor de produse farmaceutice și suplimente alimentare, cu un buget de 28,5 milioane de euro (rate card). ALTEX și Media Galaxy ocupă următoarele două locuri în top, cu 9,8 milioane de euro (rate card), respectiv 6,8 milioane de euro (rate card).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii