Cautare




, Contributor

Tech |
|

Companiile care activează în domeniul online, ţinta atacurilor de tip DdoS

Circa 38% dintre companiile care activează în segmentul serviciilor online (cumpărături online, media online și altele), la nivel global, au fost ținte ale atacurilor DDoS în ultimele 12 luni, potrivit unui studiu realizat de Kaspersky Lab și B2B International.
spam_mail_virus.jpg

Atacurile DDoS întrerup accesul la resursele online ale companiilor, blocându-le printr-un număr mare de cereri de tip „junk”, mai arată sutdiul citat.

Atacurile DDoS au costuri reduse și aproape oricine poate lansa unul, iar monedele virtuale criptate permit celor dispuși să desfășoare astfel de atacuri să-și ascundă identitatea. Accesul ușor la acest tip de operațiuni fac ca orice companie care are rivali pe piață să fie expusă unor astfel de riscuri.

Organizaţiile din industria IT se confruntă cu cele mai multe atacuri DDoS: la nivel global, 49% dintre companiile IT s-au confruntat cu cel puțin un atac DDoS pe parcursul anului trecut.

În plus, și alte business-uri care oferă servicii online au înregistrat procente ridicate: organizații de comerț electronic (44%), organizații care furnizează servicii de telecomunicații (44%) și media (42%). Instituțiile financiare sunt și ele printre cel mai frecvent atacate – 39% dintre organizații au raportat cel puțin un incident de tip DdoS, mai susţin reprezentanţii Kaspersky Lab.

Daunele unui atac de tip DDoS variază în funcție de tipul și de durata acestuia, precum și de sectorul de activitate și de caracteristicile specifice ale companiei vizate

Aproximativ 13% dintre atacurile DDoS la nivel global au blocat complet site-urile companiilor vizate.

Cele mai afectate au fost organizațiile media: 32% dintre acestea au afirmat că atacurile DDoS le-au întrerupt complet activitatea. În cazul în care atacatorii nu pot bloca complet accesul la resursele web ale companiei, aceștia le blochează parțial. De exemplu, 29% dintre respondenți au afirmat că ei sau utilizatorii lor au întâmpinat probleme în timpul tranzacțiilor online, în urma atacurilor DDoS. Această situație este mai gravă în cazul companiilor care lucrează în industria de telecomunicații sau logistică – 49%, respectiv 45% dintre acestea s-au confruntat cu astfel de probleme.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii