Din cele 16,2 milioane de euro alocate proiectelor de Responsabilitate Socială în 2011, aproape 11,6 milioane de euro au fost alocate de primele 10 companii aflate în topul investițiilor în domeniul CSR. Suma reprezintă aproape 1% din profitul net declarat de aceste companii la Ministerul Finanțelor.
Totodată, trebuie spus că deși în 2011 au raportat zero profit, două dintre companiile cu tradiție în finanțarea proiectelor de CSR au continuat să aloce fonduri pentru susținerea programelor de granturi dedicate ONG-urilor.
La nivelul țării, cele mai multe investiții de CSR din 2011 au fost realizate de companiile ce activează în sectoarele petrolier, telecomunicații și bancar. În topul companiilor autohtone cu cel mai mare buget de CSR, respectiv 4,2 milioane de euro în 2011, se află compania Petrom.
Analiza este rezultatul unei cercetari realizate de echipa CSRmedia în perioada septembrie 2012 – ianuarie 2013 și a urmărit analiza cantitativă a sumelor investite în proiecte sociale în România. Cercetarea s-a realizat pe baza declarațiilor publice, interviurilor, rapoartelor de CSR, comunicatelor de presă și a altor comunicări realizate de companii în intervalul ianuarie 2011 – decembrie 2012.