FacebookTwitterLinkedIn

Investițiile publicitare pe televiziune ale producătorilor și dealerilor auto s-au ridicat anul trecut la 4,7 milioane de euro, potrivit estimărilor „Forbes România”.

Cel mai mare consumator de publicitate TV a fost Renault România, cu un consum de 8.800 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Points – GRP’30, urban, 18 – 49 de ani). Volumul de audiență este mai mic cu 20% față de cel din 2012. (Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

Reclamele comandate de Dacia Groupe Renault au acumulat 8.762 GRP’30 pe targetul comercial, cu 5,6% mai mult decât în anul precedent. Creșteri de audiență (doar 2,3%) au înregistrat și campaniile derulate de Porsche România, importatorul general în România pentru mărcile Volkswagen, Audi, SEAT și Skoda. Bugetul consumat s-a ridicat la 3.953 GRP’30 pe targetul comercial.

Alte companii care au derulat campanii TV în 2013: Ford – 3.611 GRP’30 pe targetul comercial (- 15,7%), Trust Motors – 3.117 (- 6,1%), General Motors – 3.064 (- 48,6%), Nissan – 2.891 (- 9,2%), Citroën – 2.226 (- 46,5%), Hyundai România (- 40,4%) și Mercedes Benz – 1.733 (- 6,8%).

Bugetul de audiență realizat de campaniile comandate de Autoitalia a crescut cu 9,5%, dar acesta s-a menținut la un nivel redus: 1.094 GRP’30 pe targetul comercial.

Premium Auto România și Toyota au consumat bugete foarte mici: 620, respectiv 549 GRP’30 pe targetul comercial.

Citește și consumul de publicitate TV al producătorilor de bere in 2013!