Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Companiile auto au frânat promovarea pe televiziune în 2013

renault.jpg
Audiența reclamelor TV, comandate de producătorii și dealerii de automobile, a scăzut în 2013 cu 19% față de anul precedent. Doar trei companii au înregistrat creșteri minore ale volumelor de audiență: Dacia Groupe Renault (5,6%), Porsche România (2,3%) și Autoitalia (9,5%). Restul companiilor din piața auto au avut scăderi de audiență TV. Chiar și de două cifre procentuale. 

Investițiile publicitare pe televiziune ale producătorilor și dealerilor auto s-au ridicat anul trecut la 4,7 milioane de euro, potrivit estimărilor „Forbes România”.

Cel mai mare consumator de publicitate TV a fost Renault România, cu un consum de 8.800 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Points – GRP’30, urban, 18 – 49 de ani). Volumul de audiență este mai mic cu 20% față de cel din 2012. (Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

Reclamele comandate de Dacia Groupe Renault au acumulat 8.762 GRP’30 pe targetul comercial, cu 5,6% mai mult decât în anul precedent. Creșteri de audiență (doar 2,3%) au înregistrat și campaniile derulate de Porsche România, importatorul general în România pentru mărcile Volkswagen, Audi, SEAT și Skoda. Bugetul consumat s-a ridicat la 3.953 GRP’30 pe targetul comercial.

Alte companii care au derulat campanii TV în 2013: Ford – 3.611 GRP’30 pe targetul comercial (- 15,7%), Trust Motors – 3.117 (- 6,1%), General Motors – 3.064 (- 48,6%), Nissan – 2.891 (- 9,2%), Citroën – 2.226 (- 46,5%), Hyundai România (- 40,4%) și Mercedes Benz – 1.733 (- 6,8%).

Bugetul de audiență realizat de campaniile comandate de Autoitalia a crescut cu 9,5%, dar acesta s-a menținut la un nivel redus: 1.094 GRP’30 pe targetul comercial.

Premium Auto România și Toyota au consumat bugete foarte mici: 620, respectiv 549 GRP’30 pe targetul comercial.

Citește și consumul de publicitate TV al producătorilor de bere in 2013!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii