Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Companiile ar investi mai mulți bani în PR dacă rezultatele ar fi măsurate cu instrumente avansate

Circa 78% dintre companii ar investi un buget mai mare în campanii de PR, dacă ar avea acces la instrumente avansate de măsurare a impactului, arată un studiu asupra impactului pe care îl au campaniile de Public Relations în business, din perspectiva top managementului, comandat de GMP PR și realizat de Open-I Reasearch.
Public Relations

Aproximativ 60% dintre companii nu alocă deloc buget pentru evaluare, în timp ce numai 8% alocă un buget mai mare de 5% din bugetul campaniei pentru această componentă.

Ana-Maria Diceanu, Senior Partner & Head of Crisis Department GMP PR, a declarat: „PR-ul trebuie și poate să măsoare impactul în business. Managementul își dorește ca PR-ul să demonstreze rezultate pentru a putea investi mai mult. Rămâne la latitudinea noastră, a profesioniștilor din PR, să credem și să susținem măsurarea corectă și customizată a inițiativelor noastre”.

Deși opinia majoritară este că acțiunile de PR au un impact foarte mare în business și pot influența foarte mult încrederea clienților în produsele și serviciile companiei (58%), puține companii consideră că PR-ul înfluențează în foarte mare măsură rezultatele financiare ale companiei (17%).

„În PR, mai mult decât în celelalte tipuri de comunicare, există o nevoie de a demostra cu rezultate tangibile utilitatea demersului. Oportunitatea PR-ului de a evolua este strâns legată de măsurarea valorii adăugate business-ului și este timpul ca managerii de PR să le includă în rutina zilnică pentru a-și perfecționa constant abordarea, dar și pentru a  obține bugete mai mari”, a spus Adina Nica, Managing Director, Open-I Research.

Alinierea obiectivelor de comunicare cu obiectivele de business este esențială pentru aprobarea strategiei de PR, 75% dintre respondenți declarând acest lucru, în timp ce cei mai puțini, 17% dintre manageri, iau în calcul instrumente de monitorizare a rezultatelor când aprobă strategia de PR.

Studiul mai arată că în ceea ce privește evaluarea campaniilor de PR, managementul urmărește cel mai frecvent date despre numărul de preluări de către publicații (92%), numărul de vizite pe site (75%) și tone of voice (67%).

Pe de altă parte, evaluarea campaniilor de PR din perspectiva impactului campaniei asupra consumatorului este urmărită cel mai frecvent de management prin date despre notorietate (83%) și schimbări în percepție (58%).

Când evaluează influența campaniei asupra businessului clientului, managerii urmăresc datele de reputație (83%) și datele despre valoarea mărcii (58%). Studiul a confirmat asocierea pe care top managementul o face automat între PR, notorietate și reputație.

Cele mai puternice obstacole care stau în calea măsurarii impactului campaniilor PR sunt: lipsa bugetelor pentru măsurare (60%), lipsa oamenilor specializați pentru etapa de măsurare (30%) și dificultatea separării impactului campaniilor de PR de efectul altor tipuri de campanii (30%).

Studiul a fost realizat în luna mai și a avut o etapă calitativă în care au fost conduse șase interviuri și o etapă cantitativă la care au participat 30 de respondenți, companii mari care investesc în PR. Eșantionul este considerat reprezentativ pentru industrie de către autorii studiului.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii