Cautare




, Contributor

Educaţie |
|

Companiile angajează avocați interni pentru litigiile internaționale

Kemal_Ozmen.jpg
Numărul disputelor internaționale între companii este în creștere, potrivit unei analize realizate de ProcewaterhouseCoopers (PwC).

Numărul companiilor care caută să angajeze avocaţi interni (in-house) va creşte în perioada următoare, potrivit unui recent sondaj efectuat de PwC, după ce o treime dintre respondenţi au indicat o creştere a numărului de litigii internaţionale în care sunt implicate.

Sondajul Corporate Choices in International Arbitration(IA) arată că 35% dintre respondenţi au indicat o creştere a numărului de dispute internaţionale în care sunt implicate companiile lor. Când au fost întrebaţi cu privire la metodele prin care aleg să rezolve astfel de dispute, de două ori mai mulţi respondenţi au menţionat arbitrajul internaţional faţă de alte forme de tranşare a litigiilor.

Directorii generali, mai degrabă neîncrezători în companiile la care lucrează

În prezent, companiile au tendinţa de a cere consultanţă specializată de la firme de avocatură, dar în actualul climat de piaţă şi în condiţiile creşterii costurilor procedurilor juridice, multe companii se îndreaptă spre recrutarea de avocaţi in-house. În timp ce 90% dintre respondenţi au un departament juridic separat, sondajul a indicat faptul că doar 49% dintre companiile analizate au o echipă internă de avocaţi specializată în litigii.

Per ansamblu, 73% dintre respondenţi au declarat că arbitrajul internaţional este potrivit pentru rezolvarea disputelor transfrontaliere, îndeosebi participanţii din sectorul energetic şi cel de construcţii.  Când au fost rugaţi să clasifice diversele metode de tranşare a disputelor în funcţie de preferinţă, 68% dintre respondenţii din construcţii au indicat arbitrajul drept metoda preferată de rezolvare a disputelor, în vreme ce în sectorul energetic procentul a fost de 56%. În schimb, în sectorul financiar, companiile au optat pentru procesele în instanţă în proporţie de 82%.

Ruxandra Băndilă, director de strategie și dezvoltare a operațiunilor Lafarge România

“În România, pe baza experienţei noastre de piaţă, arbitrajul a devenit o metodă atractivă de soluţionare a disputelor, îndeosebi în ultimii ani. Aceasta are două explicaţii. Pe de o parte, din cauza crizei, numărul litigiilor între companii a crescut, pe de altă parte, disputele în instanţă sunt îndelungate, iar judecătoriile şi judecătorii sunt supra-încărcaţi şi poate nici nu au întotdeauna experienţă în domenii tehnice sau economico-financiare legate de disputa respectivă. Ne aşteptăm ca numărul companiilor interesate în arbitraj să crească şi mai mult pe viitor, îndeosebi în sectoare precum cel al construcţiilor şi cel imobiliar”, a declarat Kemal Özmen, Director, Servicii de Investigaţii şi Asistenţă în Dispute, PwC România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii