Astfel, un zbor de la Beijing la Hangzhou, în estul Chinei, poate costa chiar și 180 yuani (26 dolari). Companiile aeriene urmăresc resuscitarea economiei prin recuperarea de pasageri, lucru care ar putea servi drept model pentru industria aeriană la nivel global.
Reducerea prețurilor și rezultatele dobânditi de autorități în controlarea răspândirii pandemiei de coronavirus, a ajutat companiile aeriene chineze să recâștige încrederea pasagerilor. Deși companiile aeriene sunt încă în pierdere și analiștii spun că redresarea industriei aeriane a Chinei este fragilă și supusă unor eșecuri, strategia de a ieftini biletele de avion este mult mai rentabilă decât menținerea avioanelor la sol. De asemenea, China oferă un model pe care alte țări îl pot împrumuta.
John Grant, analist șef al OAG, a declarat „Este posibil să fi ajuns la punctul în care unele companii aeriene încep să plătească pentru călătoriile unor pasageri, oferind locuri gratuite și apoi căutând să genereze venituri auxiliare care să sprijine serviciul, reconstruind în același timp încrederea călătorilor”.
Și compania vietnameză VietJet Aviation a ajuns să facă ceva asemănător, oferind discount-uri masive pasagerilor pentru vacanța de Anul Nou, iar un bilet de avion a ajuns să coste 9 cenți. Multe companii din SUA urmează și ele modelul companiilor aeriene din China.