FacebookTwitterLinkedIn

“De acum înainte, vom fi mai întâi Metaverse, nu Facebook”, a spus Mark Zuckerberg într-o prezentare redată în timpul evenimentului Oculus Connect al companiei. Platforma de socializare va păstra numele, însă va funcționa sub noua umbrelă de marcă, precum Instagram sau WhatsApp.

Proiectul Metaverse a fost anunțat public de Mark Zuckerberg la jumătatea acestui an. Acesta reprezintă un concept nou de socializare, care implică folosirea realității virtuale în interacțiunea dintre oameni, în favoarea mesajelor scrise, poze, sau înregistrări video.

Compania precizează că “structura sa corporativă nu se schimbă”, dar va funcționa financiar cu două bugete: unul denumit Reality Labs, care dezvoltă partea tehnologică de interconectare și Metaversul și, un al doilea buget, Family of Apps, care va grupa aplicațiile existente. 

În ultima perioadă, Facebook a trecut prin momente dificile, după ce documentele interne ajunse în presă (Facebook Papers) au dezvăluit practici comerciale controversate. Potrivit documentelor, compania a folosit ura și incitarea la violență pentru viralizare și pentru creșterea profiturilor. Mai multe voci din marketing consideră că anunțul privind schimbarea numelui companiei, din Facebook în Meta, este o modalitate de distragere a atenției.