FacebookTwitterLinkedIn

„Ne bucurăm că antreprenorii care au creat povestea Lăptăria cu Caimac au ales piața de capital pentru a atrage finanțarea necesară pentru a-și continua dezvoltarea accelerată. Și cu atât mai mult ne bucură intenția managementului de a lista la BVB și acțiunile companiei. Acest an ne-a arătat că trebuie să ne uităm mai atent la propriile noastre puteri, la companiile antreprenoriale românești, la capitalul disponibil pentru susținerea creșterii acestor companii. În ultimii doi ani am văzut peste 30 de runde de finanțare venind la BVB, cu o valoare impresionantă, de peste 2 miliarde de euro, sumă din care jumătate a fost înregistrată doar în acest an. Acestea validează faptul că bursa este un canal viabil pentru finanțarea companiilor. Totodată, finanțarea atrasă de Agroserv Măriuța demonstrează că programul Made in Romania al Bursei de Valori București este util pentru companiile care au participat la el. Felicităm întreaga echipă din spatele brandului Lăptăria cu Caimac și, totodată, intermediarul, BT Capital Partners, a declarat Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București.

Agroserv Măriuța a derulat în luna noiembrie un plasament privat prin care a vândut obligațiuni denominate în euro, în valoare de 3 milioane euro. Obligațiunile au scadența în noiembrie 2025 și o dobândă de 5,25%. Plasamentul a fost suprasubscris, iar oferta a fost suplimentată, dobânda obținută fiind cel mai mic cost de finanțare obținut în 2020 la oferte de obligațiuni similare. La plasament au subscris 94 de investitori, atât persoane fizice, cât și investitori instituționali.

Fondurile obținute urmează să fie folosite pentru a susține dezvoltarea fabricii, pentru extinderea secției de producție și construcția unui depozit nou. Managementul societății are în plan investiții de 16 milioane euro în următorii ani, printre obiectivele vizate regăsindu-se și construirea unei stații de biogaz și a unui sistem de recuperare și de refolosire a sticlei.

„Este o zi foarte importantă pentru noi, deschiderea tranzacționării lansează un nou capitol în evoluția companiei. Ne bucură încrederea investitorilor și sperăm să rămână la cote ridicate și la IPO. Ne dorim o relație strânsă cu investitorii și cu Bursa pentru că împreună putem construi un veritabil ecosistem agrifood în România și pentru asta este nevoie de investiții susținute”, a afirmat Adrian Cocan, Directorul General al Agroserv Măriuța.

Din iunie 2018 și până în prezent, Lăptăria cu Caimac și-a dezvoltat distribuția în numeroase rețele de magazine internaționale (IKA): Mega Image, Auchan, Cora, Kaufland, Carrefour, Profi, Selgros, Metro Cash & Carry, în rețele independente de magazine din țară: Diana – jud. Vâlcea și Gorj, Panemar – jud. Cluj, Ana Pan – București, Fraher – Tulcea și în numeroase băcănii, magazine de proximitate și magazine tradiționale, dar și în sectorul HoReCa.

Agroserv Măriuța a încheiat anul 2019 cu venituri de 63,2 milioane lei, în creștere cu 30% față de anul precedent.