Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Artă & Cultură |
|

Colecționarii de artă bogați s-au mutat în mediul online

Colecționarii înstăriți s-au adaptat vremurilor și cumpără lucrări de artă pe internet, scrie Bloomberg.
 aboneaza-te
artă

Colecționarii au fost bombardați în ultimele săptămâni cu oferte de la vânzătorii de artă, specialiștii în licitații și organizatorii de târguri care încearcă să-și mențină clienții în legătură cu lumea artei.

Artlogic, care construiește săli de vizionare online pentru galerii, a declarat că cererile au crescut cu 60% începând cu jumătatea lunii martie și intenționează să lanseze alte 45 de camere luna următoare. Aproximativ 40.000 de vizitatori unici intră zilnic pe platformele companiei.

Un colecționar elvețian a cumpărat „Homage to Square” de Josef Albers după ce tabloul în valoare de 1,8 milioane de dolari a apărut pe platforma digitală a galeriei David Zwirner. Cumpărătorii s-au înghesuit să cumpere opt desene noi realizate de Rashid Johnson, vândute online de Hauser & Wirth, la prețuri cuprinse între 45.000 și 75.000 de dolari. Galeria Gagosian a vândut în ultima lună lucrări ale artiștilor Stanley Whitney și Jennifer Guidi în valoare de 900.000 de dolari.

Casele de licitații și-au intensificat prezența pe internet. Sotheby’s a declarat că a vândut, în martie și aprilie, lucrări de artă și obiecte de colecție în valoare de 60 de milioane de dolari, inclusiv un tablou George Condo pentru 1,3 milioane de dolari.

Însă există limite atunci când oamenii cumpără lucrări de artă pe care le nu pot vedea. Încrederea colecționarilor depinde mult de cât de bine cunosc opera unui artist, de persoana sau galeria care o vinde și de preț.

Baird Allis, un avocat din Chicago care colecționează lucrări vechi, este sceptic în ceea ce privește achiziționarea de lucrări online. „Imaginile arată întotdeauna excelent în catalog”, a spus el. „Dar când vezi tabloul în realitate, de multe ori nu mai arată la fel”.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii