Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Analize |
|

Coface: Majorarea prețurilor la materiile prime va pune presiune pe segmentul de producție

După aproape doi ani în care industria alimentară a ieșit câștigătoare în această criză sanitară, pentru 2022 specialiștii anunță o presiune pe sectorul de producție din cauza creșterii prețurilor la materiile prime.
Rising,Food,And,Grocery,Store,Prices,And,Cost,Of,Living

Eugen Anicescu, Country Manager Coface România, a explicat că anul viitor vom asista la o evoluție diferită a companiilor mici în comparație cu cele mari, primele urmând să fie mai afectate din punct de vedere al numărului de insolvențe. „Cele mai afectate domenii vor fi cele care au volatilitate mare pe prețuri – în energie, în producție”, susține executivul Coface.

„Până acum retailul alimentar a rezistat bine. În contextul creșterii prețurilor la materiile prime presiunea nu va fi neapărat pe segmentul de retail, ci în segmentul de producție. Acolo există costuri fixe, există necesitatea de a cumpăra materii prime la costuri mult mai mari, la aceasta adăugându-se costul energiei și a gazelor care afectează pe toți. Segmentul de producție se va confrunta cu cele mai mari riscuri raportat la inflație”, a punctat Eugen Anicescu.

Recent, Coface a lansat cea de-a 13-a ediție a clasamentului Top 500 cele mai puternice companii din Europa Centrală și de Est, ce reflectă situațiile financiare pentru 2020.

Conform datelor studiului, anul trecut, cifra de afaceri din Top 500 de companii a scăzut cu 3,3%, până la 667 miliarde de euro. La nivelul României, cifra de afaceri a companiilor românești prezente în top a fost de 63,4 miliarde de euro în 2020, în scădere cu 5,3%. În schimb, profitul net a crescut cu 2,7%.

Pe cea mai bună poziție în clasament se situează în continuare Automobile Dacia (poziția 22). În ceea ce privește companiile de retail prezente în topul Coface, Lidl Discount a urcat pe poziția 42, urmat de Kaufland România (locul 43). Un alt retailer care a urcat în clasament este Carrefour România (83).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii