Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Afaceri |
|

Coca-Cola HBC România raportează investiții de peste 35 milioane de euro în ultimul an

În perioada 2020 – 2021, Coca-Cola HBC România a investit peste 35 milioane de euro în cele trei fabrici pe care le are în Prahova, Poiana-Negri și Timișoara.
9

De-a lungul celor 30 de ani de la intrarea pe piața din România, sistemul Coca-Cola a investit 384 milioane de euro în operațiunile locale, dintre care peste 35 milioane de euro au fost investite numai în ultimul an pandemic, arată datele companiei.

„România este un hub regional de inovație și producție pentru sistemul Coca-Cola. Produsele fabricate aici sunt exportate în 14 țări”, a punctat Jovan Radosavljevic, General Manager-ul Coca‑Cola HBC România.

Potrivit acestuia, anual, compania investește constant suma de 30 milioane de euro în cele trei fabrici. Anul trecut, în fabrica din Ploiești, una dintre cele mai mari la nivel de grup, au fost investiți 4,5 milioane de euro într-o nouă linie pentru băuturi ambalate în sticlă (linia are o capacitate de îmbuteliere de 30.000 de sticle pe oră).

Tot în 2020, în fabrica din Timișoara, 9,5 milioane de euro au fost alocați pentru integrarea celor mai noi tehnologii de îmbuteliere a băuturilor în PET și dezvoltarea procesului de producție.

Anul acesta, compania a investit o sumă de peste 19 milioane de euro în linia ASEPTIC din fabrica de la Ploiești, dedicată îmbutelierii gamei Fuzetea (unde se îmbuteliază 36.000 de sticle a câte 500 ml pe oră și 18.000 de sticle a 1,5 l pe oră). Este singura linie din Coca-Cola HBC România și a doua din grupul Coca-Cola HBC la nivel global care foloseste DRY, o tehnologie care reduce considerabil consumul de substanțe chimice, apă și energie în procesul de sterilizare a ambalajelor, susțin reprezentanții companiei.

Totodată, în luna aprilie a acestui an, sistemul Coca-Cola a lansat, în premieră pe piața locală, tehnologia Keel Clip: ambalajul colectiv din carton biodegradabil și reciclabil pentru baxurile de doze, care ajută la reducerea cu aproximativ 200 de tone pe an a cantității de plastic din folii. Investiția în fabrica din Timișoara s-a ridicat la 2 milioane de euro.

În ceea ce privește vânzările nete în regiune, producătorul și-a majorat veniturile în primul semestru al acestui an cu 12,9%, ajungând la 1,49 miliarde de euro. Asta în timp ce profitul operațional a bifat un plus de 45%, ajungând la pragul de 203 milioane de euro.

În ultimul an, o creștere a vânzărilor s-a resimțit și în zona online, segmentul e-commerce înregistrând o majorare de până la trei ori față de cifrele raportate de companie în anii ante-pandemie: „în acest moment vorbim despre o proporție de 4-5% din total vânzări a acestui canal”, a completat pentru Forbes România, Jovan Radosavljevic.

Coca-Cola HBC România a încheiat primul semestru al acestui an cu volume în creștere, compania raportând pentru primele șase luni din 2021 un avans cuprins între 10% și 15% al volumelor comercializate prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.

Sistemul Coca-Cola produce anual peste 1,2 miliarde de litri de băuturi și are peste 1.500 de angajați în echipa locală.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii