Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

CNA a amendat Pro TV cu 25.000 de lei și a interzis un spot de teleshopping cu Helmuth Duckadam

CNA a amendat Pro TV cu 25.000 de lei pentru încălcarea protecției minorilor la „Românii au talent" dar și la știrile din sport și a interzis un spot de teleshopping în care fostul portar de fotbal Helmuth Duckadam face reclamă la un tratament pentru reumatism, informează Media Expres.
televiziune

În ședința publică de joi, 23 aprilie 2020, CNA a amendat cu 25.000 de lei televiziunea PRO TV, sancțiunea fiind motivată prin încălcarea art. 39. alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 („Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective”).

La stabilirea sancțiunii, Consiliul a avut în vedere emisiunea „Românii au talent” (ediția din 21.02.2020, reluată în data de 22.02.2020 și ediția din 28.02.2020) la care a fost reținută și nerespectarea art. 18 lit. b) din Codul audiovizualului, precum și emisiunea „Știrile Pro TV” din data de 20.02.2020, în cadrul cărora la rubrica sport a fost difuzată știrea „Dramă în Australia” , radiodifuzorul încâlcând și art. 18 lit. a) din Cod, notează Media Expres.

În aceeași ședință CNA a mai somat public Digi 24, deoarece la difuzarea emisiunii „Știrile Digi 24” din 04.04.2020, ora 15.00 nu au fost respectate dispozițiile art. 47 alin. (3) din Cod; a somat public România TV deoarece, în cadrul emisiunii „Ultima oră” din data de 26.03.2020, au fost încălcate prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Cod; a somat public radio Rock FM pentru încălcarea dispozițiilor art. 40 alin. (5) din Codul audiovizualului la difuzarea ediției 26 februarie 2020 a emisiunii „Morning Glory”.

De asemenea, CNA a analizat rapoartele de monitorizare privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate difuzate în luna ianuarie 2020 de 12 posturi de televiziune în intervalele orare 7.00-18.00 și 18.00-23.00. Au fost monitorizate Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Pro Cinema, Realitatea Plus, România TV și TVR1.

Constatând încălcarea dispozițiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare, conform cărora „Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”, Consiliul a decis sancționarea Realitatea Plus și Pro Cinema cu câte o somație publică, pentru depășiri înregistrate în intervalul orar 7.00-18.00.

În aceeași ședință, membrii Consiliului au hotărât să emită o decizie de intrare în legalitate pentru o emisiune de teleshopping în cadrul căreia fostul fotbalist Helmuth Duckadam a promovat produsul Reuma Forte fără a se ține cont de dispozițiile art. 126 alin. (1) din Codul audiovizualului, potrivit cărora „Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping pentru medicamente şi tratamente medicale sau suplimente alimentare prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane, care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja consumul acestor produse sau tratamente” (monitorizare: emisiunea „Teleshopping Reuma Forte” difuzată de România TV în data de 07.03.2020).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii