Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

CNA a amendat televiziunea Kanal D cu 150.000 de lei

CNA a amendat Kanal D cu 150.000 de lei din cauza modului în care a fost prezentat şi comentat cazul incendiului din clubul Colectiv, informează Media Expres.
Kanal_D.jpg

Amenda a fost propusă – în cadrul şedinţei de joi, 14 ianuarie – de către Valentin Jucan şi votată de şase membri (Valentin Jucan, Lorand Turos, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Gabriel Tufeanu, Dorina Rusu. Vasile Buda și Radu Herjeu au votat împotrivă. Ei au susţinut amenda de 50.000 de lei (propunere făcută de Buda).

Petenții au reclamat că în ediția din data de 6 noiembrie 2015, s-a afirmat că numărul decedaților din seara de 30 octombrie 2015 (incendiul din clubul Colectiv) a fost mai mare decât cel declarat de autorități. De asemenea, au semnalat prezența în studioul emisiunii a unei anumite Doina, cadru medical, care a afirmat că au fost 67 de morți în noaptea fatidică și i-a adus prejudicii de imagine lui Raed Arafat, medic, subsecretar de stat în cadrul Ministerului Sănătății.

Conform monitorizării, în ediţia din 6 noiembrie, o invitată – Doina, cadru medical, cu vocea distorsionată și filmată în umbră (fără a i se distinge fața), i-a adus acuzații doctorului Raed Arafat, vorbind despre o cifra mai mare a morților, decât cea vehiculată oficial, în jurul a 63-65 de persoane (pe tot parcursul emisiunii s-a afișat titlul, cu caractere roșii: „65 DE MORȚI LA COLECTIV?!”; „63 DE MORȚI LA COLECTIV?!”.

De asemenea, a mai afirmat aceasta că medicul Arafat doar a coordonat activitatea și nu a ajutat la resuscitarea pacienților; că la locul tragediei au fost prezente doar salvările SMURD și marginalizate celelalte ambulanțe.

VEZI VOLUMELE DE PUBLICITATE ATRASE DE TELEVIZIUNILE DE FILME ÎN 2015!

Ministrul secretar de Stat, Raed Arafat, a intervenit, în direct, prin telefon și a vorbit timp de 15 minute, combătând afirmațiile invitatei. Doina a susținut în emisiune că cifra mare a morților vine dintr-o sursă sigură de la INML (fără a-i divulga numele sau calitatea). Mădălin Ionescu a ținut să precizeze că a fost contactat și doctorul Dan Dermengiu, șeful INML, fără ca acesta să intervină în emisiune.

Membrii au vizionat și imagini din cadrul ediţiei Wow Biz din 10 noiembrie, în urma reclamaţiilor primite. În ediția respectivă s-a difuzat în intervalul orar 22:34-00:31 imagini statice blurate din exteriorul Clubului Colectiv, cu presupuse bucăți de scalp, rămase pe caldarâm, timp de opt zile. De asemenea, pe imaginile difuzate, cu aceste presupuse rămăşiţe, a fost titrat „BUCĂŢI DE SCALP”.

Pe parcursul emisiunii, au fost prezentate imagini video, de la locul tragediei (din data de 30 octombrie 2015), precum şi imagini statice, din interiorul şi exteriorul clubului Colectiv (din data de 7 noiembrie 2015), primite de la un martor anonim.

Invitaţii au comentat modul în care s-a realizat de autorităţi cercetarea la faţa locului, deoarece, după opt zile de la producerea incendiului (conform spuselor martorului anonim), s-au fotografiat presupuse bucăţi de scalp, rămase pe caldarâm, în faţa clubului Colectiv. Mădălin Pribu a susţinut că: „sunt nişte smocuri de păr, îmbibate în sânge şi cu piele, cu piele arsă”; „se vede clar că sunt bucăţi de scalp”; „şi ce mai este grav acolo este că sunt vreo şapte, opt bucăţi”.

Moderatorul, Mădălin Ionescu, a afirmat că acestea sunt „rămăşiţe umane”, iar spre finalul ediţiei a adăugat că „am prezentat imagini în atenţia, spre atenţia opiniei publice mass-mediei şi a celor care anchetează această tragedie, ne păstrăm rezervele. Sunt oameni care fac cercetări speciale, în privinţa materialelor tip fotografic şi video, care se pot pronunţa”. Nu a fost prezentat niciun punct de vedere al autorităţilor.

De asemenea, pe parcursul ediției din data de 10 noiembrie 2015, a fost titrat, în partea de jos a ecranului: „Agonie, panică, oroare! Cele mai groaznice minute ale României!”.

Consiliul a considerat ca televiziunea Kanal D a încălcat articolul 3(2) din Legea Audiovizualului („Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor”) şi 64(1) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual („În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: b) informarea cu privire la un fapt sau un eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă”).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii