Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Clienții publicitari s-au năpustit pe radiouri – creștere de 67,3% în primul trimestru al acestui an!

În primele trei luni ale acestui an, numărul de reclame difuzate de cele opt radiouri monitorizate de BRAT, în parteneriat cu Media Forest România, este mai mare cu 48,6% față aceeași perioadă a anului trecut.
radio_2013.jpg

Volumul brut de publicitate investit pe opt radiouri, în primul trimestru, s-a ridicat la 31,52 milioane de euro (rate-card), potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR)”, realizat de BRAT, în parteneriat cu Media Forest România. Bugetul brut este cu 67,3% mai mare decât cel din primele trei luni ale anului 2013. Calcul s-a făcut pe baza tarifelor –listă de publicitate pentru fiecare radiio.

A crescut substanțial și numărul de spoturi difuzate (48,6%), ajungând la 94.635.

Cel mai mare consumator de publicitate radio a fost compania farmaceutică Zdrovit, care a comandat 23.071 de spoturi, în valoare de 8,91 milioane de euro (rate card).

Al doilea investitor a fost Fiterman Pharma, cu un volum brut de 1,27 milioane de euro (rate card) și 3.868 de spoturi. Cea de-a treia treaptă a topului investitorilor radio a fost ocupată de rețeaua de magazine Lidl: 1,15 milioane euro (rate-card), 3.432 spoturi.

Alți clienți publicitari care au investit în radio: Carrefour (967.691 euro), Rewe România (911.167 euro), Vodafone (799.769 euro), BauMax (731.408 euro), Metro Group (653.889 euro), Altex (567.400 euro) și Flanco (514.265 euro). Toate cifrele reprezintă bugete calculate la rate-card.

Radiourile care au atras cele mai mari bugete de publicitate au fost:

Kiss FM – 7.374.407 euro

Radio ZU – 6.679.463 euro

Pro FM – 5.200.875 euro

Magic FM – 4.373.678 euro

Europa FM – 3.614.304 euro

Radio România Actualități – 2.636.258 euro

Rock FM – 1.061.429 euro

Radio 21 – 578.681 euro

Toate cifrele reprezintă bugete calculate la tarifele-listă de publicitate ale radiourilor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii