Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Claudiu Necșulescu, proprietarul Jidvei: „Vinul este prin excelență un produs de confort, prin urmare întregul sector vitivinicol a avut de suferit”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021
claudiu_necsulescu_jidvei_conac.JPG

Evoluția companiei într-un cuvânt

Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului?

Bineînțeles că nu trebuie să ne raportăm la obiectivele stabilite la începutul anului 2020, ci la cele pe care ni le-am propus imediat după începerea crizei, în luna martie. În acest caz, pot spune că am reușit să apreciem corect impactul și să ne stabilim parametri reali, activând toate resursele sau, în spiritul momentului pe care îl traversăm, toți anticorpii care ne-au permis să avem un sfârșit de an în cifrele preconizate. Vinul este prin excelență un produs de confort, prin urmare întregul sector vitivinicol a avut de suferit. În cadrul Grupului Jidvei, prin politici de poziționare și de vânzare am reușit să atenuăm impactul negativ al acestei perioadei. Discutăm aici de focalizare pe zona de retail, atât tradițional, cât și modern, și de introducerea unor game noi pe aceste segmente. De asemenea, am avut în vedere o mai bună comunicare și sensibilizarea consumatorului prin intermediul unei campanii de susținere a produselor și producătorilor din România.

 

Cele mai importante lecții

Pot spune că în pandemie am aplicat toate lecțiile învățate de-a lungul celor peste 20 de ani de când îmi desfășor activitatea în sectorul vitivinicol. În primul rând, este nevoie de mult curaj pentru a clădi și a menține un business de success, iar în al doilea rând, este necesar ca abordarea tuturor aspectelor și provocărilor ce survin pe parcurs să fie una cât mai rațională. De asemenea, un punct deosebit de important, care face diferența în orice domeniu, este creativitatea.

 

Prestația autorităților

Situația din acest an a fost și este una cu totul excepțională și este greu să facem aprecieri în note strict negative sau pozitive. Însă, aș spune că cea mai mare problemă a fost comunicarea care a avut două deficite majore: alarmarea exagerată care a generat o teamă cu mult mai mare decât era necesar la momentul respectiv și mesajele de susținere a mediului de afaceri care erau cu mult peste performanțele măsurilor adoptate, fapt care a creat reale probleme în relația dintre antreprenori și angajați.

 

 Strategia de business pentru 2021

În primul rând, ca și până acum, dorim să reușim să ne stabilim obiectivele cât mai corect și obiectiv. Totodată, avem în vedere extinderea portofoliului de produse și o comunicare cât mai integrată pentru ca brandul Jidvei să aducă un plus atât în sectorul vitivinicol românesc, cât și în viața comunității din care facem parte.

 

Provocări în 2021

Fără a mă raporta doar la anul 2021, consider că cea mai mare provocare a umanității o reprezintă educația.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii