FacebookTwitterLinkedIn

Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) a publicat vineri, 8 mai 2015, al doilea val de date de audiență online care înglobează și rezultatele corespunzătoare mediului rural, pe lângă cele referitoare la mediul urban, conform Studiului de Audiență și Trafic de Internet (SATI). Cifrele publicate sunt corespunzătoare perioadei de măsurare cuprinse între 1 decembrie 2014 și 28 februarie 2015.

Prin extinderea universului SATI către mediul rural, a fost făcută trecerea de la un univers urban de aproximativ 6,8 mil persoane ce accesează internetul, la un univers cumulat (urban si rural) de peste 10,5 milioane utilizatori de internet. În acest fel, BRAT asigură industriei de media și publicitate o viziune completă asupra consumului de Internet din România.

Cea de-a doua livrare de date de audiență online pentru univers național confirmă tendințele observate pe baza primelor măsurători. Consumul de internet din mediul urban rămâne în continuare mai ridicat față de cel din mediul rural, audiența siteurilor web la modul general fiind distribuită astfel: aproximativ 65% utilizatori provin din mediul urban și aproximativ 35% utilizatori din mediul rural.

În ceea ce privește tipul dispozitivelor de pe care utilizatorii accesează zilnic internetul, datele furnizate de BRAT conturează o creștere a dispozitivelor mobile (telefon smart și tabletă), față de perioada septembrie 2014 – noiembrie 2014, procentul acestora crescând de la 41,7% la 48,5%.

Referitor la scopul utilizării zilnice a Internetului, se constată o scădere a interesului românilor pentru știri, informații de tip auto și sport, dar și o ușoară creștere a interesului pentru informații legate de modă/vestimentație.

În același timp, studiul relevă o creștere a intenției de achiziționare de servicii turistice și bilete de avion, acest aspect fiind influențat probabil și de faptul că multi utilizatori își pregătesc concediul pentru 2015 în intervalul măsurat.

În ceea ce privește profilul utilizatorilor de Internet din punct de vedere al vârstei, informațiile extrase din prima livrare SATI cu univers cumulat se confirmă și în al doilea val. Prin urmare, în continuare, în mediul rural, internetul este accesat preponderent de persoanele mai tinere, cu varsta cuprinsa între 14 și 44 de ani, în procent de 83%. În același timp, în mediul urban, utilizatorii cu vârsta de peste 44 de ani câștigă teren, ajungand la un procent de 25% dintr-un număr de aproximativ 6,8 milioane persoane din mediul urban care acceseaza internetul.