Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cine sunt telespectatorii în prime-time la Antena 1

Preocupată până la obsesie ca să-l depășească pe liderul Pro TV în sondajele de audiență, Antena 1 s-a trezit amenințată de atacul în forță al televiziunii Kanal D. Astfel, în perioada 1 ianuarie – 15 iulie a.c., Antena 1 a simțit în ceafă răsuflarea lui Kanal D.
Antena 1

În intervalul 1 ianuarie – 15 iulie a.c., audiența medie a televiziunii Antena 1 a fost de 898.000 de telespectatori pe minut în prime-time (4,9% rating național). Audiența este mai mică cu 24.000 de persoane față de aceeași perioadă a anului trecut. Nu este o pierdere mare așa cum s-a întâmplat în cazul Pro TV. Dar pierderea aceasta este amplificată de faptul că televiziunea Kanal D, un concurent care până acum câtva timp era ținut la respect, s-a apropiat amenințător în sondaje. Kanal D a avut o medie de 886.000 de telespectatori pe minut.

Totuși, în ciuda acestei amenințări, profilul telespectatorilor de la Antena 1 este mai bun (din puncte de vedere comercial) decât cel de la Kanal D. Publicul Antenei 1 este mai tânăr și mai echilibrat pe grupe de vârste decât la ocupantul loc doi în topul audienței din prime-time.

În privința educației, nu se constată diferențe între Antena 1 și Pro TV. Studiile medii sunt reprezentate în proporție de 48,7%, respectiv, 48,3%. Publicul cu studii superioare are o cotă de 18%, cu 0,2 puncte procentuale mai mare decât la Pro TV.

O diferență notabilă între cele două televiziuni rivale apare la targetul feminin: 54,1% la Antena 1, respectiv 52,1% la Pro TV. Așadar, ponderea femeilor este mai mare la Antena 1, ceea ce poate reprezenta un avantaj în fața clienților publicitari, știindu-se faptul că femeile sunt mai influențate de reclame decât bărbații și că ele decid cumpărăturile dintr-o familie. Cu o cotă de 54,1%, Antena 1 este a doua televiziune dintre cele comerciale cu o pondere mare de femei, după Kanal D (55,5%).

VEZI VOLUMUL DE PUBLICITATE REALIZAT DE TELEVZIUNILE MUZICALE ÎN SEMESTRUL I – 2015!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii