FacebookTwitterLinkedIn

Dacă se compară cu numărul de utilizatori de Internet din România (8,8 milioane/lunar, conform cifrelor BRAT din decembrie 2015) se poate spune că peste 95% dintre cei care utilizează Internetul sunt și utilizatori de Facebook.

Cele mai notabile tedințe care se pot observa sunt cele legate de scăderea ușoară a numărului de adolescenți ce accesează platforma (-3%), cuplată cu o creștere masivă a utilizatorilor trecuți de 45 de ani (+34%).

Dacă scăderea pe segmentul adolescenților poate fi explicată și prin scăderea natalității în perioada 1997-1998 (corespunzatoare momentului nașterii celor care acum împlinesc 19 ani), evoluția pe segmental +45 de ani se poate explica, în principal, prin adoptarea accelerată a tehnologiei și a stilului de viață digital.

Principalele tendințe de utilizare a platformei Facebook:

1. Utilizatorii români de Facebook au crescut cu circa 9% într-un an (martie 2015-martie 2016), ajungând să reprezinte peste 95% din totalul utilizatorilor români de Internet.

2. Numărul de adolescenți (13-17 ani) a scăzut ușor (-3.2%).

3. Numarul utilizatorilor cu vârste de peste de 45 ani a înregistrat o creștere semnificativă (+34%)

4. Stagnare în grupa 18-34 ani și crestere consistentă pe segmentul 34-44 ani (+20%).

5. Pe intervalul 13-44 ani există cu circa 8% mai mulți bărbați decât femei care utilizeaza FB (3,6 mil vs 3.3 mil).

6. Trendul se inverseză pe segmentul celor trecuți de 45 de ani, unde femeile sunt mai numeroase cu circa 15% (850.000 vs 740.000).

Din punctul de vedere al segmentelor de vârstă, se observă că, spre deosebie de martie 2015, cele mai mari creșteri ale conturilor Facebook din România s-au înregistrat în categoriile:  55 – 64 ani (+39%),  +65 ani (38%) și 45 – 54 ani (+31%).

Deși încă sunt slab reprezentate la nivelul întregii populații de conturi Faceobok din România, în categoria 45-54 ani există 940.000 de conturi, reprezentând 11% din totalul conturilor Facebook. În categoria 55-64 ani există 460.000 conturi, însemnând 5% din totalul conturilor, iar în categoria + 65 ani se înregistrează 180.000 de conturi, reprezentând 2% din totalul conturilor Facebook din România. Se observă în ultimul an un fenomen de popularizare în Facebook cu adulți și seniori.

VEZI COMPANIILE CU CELE MAI MARI BUGETE DE PUBLICITATE RADIO – TRIMESTRUL I 2016

În segmentul 35 – 44 ani, numărul actual al membrilor Facebook este de 1.800.000 de conturi, cu 300.000 mai mare decât în 2015, ceea ce reprezintă o creștere de 20 de puncte procentuale.

La publicul tânăr, în categoria 18 – 24 ani, numărul membrilor Facebook din martie 2016 este similar cu cel din martie 2015, totalizând 1.900.000 de conturi, ceea ce reprezintă 22% din totalul conturilor. Evoluția din ultimul an a numărului de conturi din aceasta categorie de vârstă înregistreaza o stagnare.

Cea mai cuprinzătoare categorie de vârstă, reprezentativă pentru Facebook rămâne și în martie 2016, categoria 25 – 34 ani, acumulând 2.4000.000 de conturi (28% din totalul conturilor Facebook din România). Ca și în cazul segmentul 18 – 24 ani, evoluția față de martie 2015 înregistrează o stagnare.

În termeni absoluți, numărul adolescenților, cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani care accesează Facebook a scăzut cu 30.000 de conturi, aceasta reprezentând o scadere de 3% față de martie 2015.

infografic_conturi_facebook_2016

Analiza pe SEXE

Spre deosebire de martie 2015, când se înregistrau 3.975.000 de conturi de bărbați, în martie 2016, numărul acestora a crescut cu 9%, ajungând la 4.350.000 de conturi.

În cazul conturilor de femei, situația este similară ca în cazul barbaților adică, se constată o creștere de 8% față de martie 2015, de la 3.855.000 de conturi de femei cât se înregistrau în martie 2015 la 4.179.000 în 2016.

În cadrul segmentelor de vârstă, se observă că, față de martie 2015, în martie 2016 cele mai mari creșteri ale conturilor de bărbați s-au înregistrat în categoriile: 55 – 64 ani (+43%), peste 65 ani (+33%) si 45 – 55 ani (+29%).

Detaliere:

– Deși conturile de bărbați, cu vârste cuprinse între 45 – 54 ani reprezintă 10% din totalul conturilor de bărbați (martie 2016), numărul acestora a crescut față de martie 2015 cu 100.000, reprezentând o creștere de 29%.

– În martie 2016, numărul conturile de bărbați, cu vârste cuprinse între 55 și 64 ani, ajunge la 200.000 și reprezintă 5% din totalul conturilor de bărbați. Comparativ cu perioada anterioară (martie 2015), în această categorie s-a observat o creștere de 43%, înseamnând 60.000 de conturi.

– În rândul seniorilor, cu vârste de peste 65 de ani, numărul conturilor Facebook a înregistrat în martie 2016 o creștere de 25.000 de conturi față de martie 2016, reprezentând creștere de 33%.

VEZI TELEVIZIUNILE TEMATICE CU CELE MAI MARI VOLUME DE AUDIENȚĂ – TRIMESTRUL I 2016

– În cazul conturilor de femei, cele mai mari creșteri s-au înregistrat în martie 2016 comparativ cu martie 2015, în următoarele segmentele de vârstă: peste 65 ani (+44%), 55 – 64 ani (+37%) și 45 – 54 ani (+31%).

Detaliere:

– Conturile femeilor cu vârste cuprinse între 45 și 54 de ani totalizează 510.000 de conturi Facebook și reprezintă 12% din totalul conturilor de femei, înregistrate în martie 2016. În acest segmentul de vârstă, creșterea față de martie 2015 a fost de 31% reprezentând 120.000 de conturi.

– În martie 2016, Facebook anunța că în România existau 260.000 de conturi de femei cu vârste cuprinse între 55 și 64 de ani, adică 6% din totalul conturilor de femei. Spre deosebire de martie 2015, această categorie a înregistrat o creștere de 37% însumând 70.000 de conturi.

Un an bun a fost și pentru doamnele senioare cu vârsta peste 65 de ani, despre care Facebook raportează o creștere a numărului de conturi de 44%, adică 24.000 de conturi. Deși acesta este segmentul cu cea mai mare creștere față de martie 2015, totuși, el reprezintă doar 2% din conturile de femei, din Roamânia.

Zelist Monitor, dezvoltat de TreeWorks, reprezintă cel mai complex instrument de monitorizare social media din România, urmărind peste 89.000 de bloguri, peste 375.000 de conturi de Twitter, 2.400 de surse online media, peste 42.000 de pagini publice Facebook, toate canalele românești din YouTube și cele mai importante forumuri din online-ul românesc.

Alte canale sociale media importante pe care Zelist Monitor le utilizează: Linkedin.com. Instagram.com, Foursquare.com, G+, Ask.fm.