FacebookTwitterLinkedIn

În perioada 1 ianuarie – 15 martie 2017, volumul brut de publicitate investit în online de instituțiile financiar-bancare s-a ridicat la 593.093 euro (rate card), arată studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Online” (MIPO), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Bugetul, calculat la tarifele-listă de publicitate (rate card), este mai mic cu 31,3% față de cel din aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, numărul total de afișări pentru reclamele online a fost de 37.192.272, în scădere cu 33% față de primele două luni și jumătate din 2016.

Aceste cifre arată o „crispare severă” a sectorului financiar-bancar pentru promovarea serviciilor în mediul digital.

Pentru sectorul financiar-bancar, BRAT a monitorizat publicitatea online consumată de instituții care au promovat credite, servicii financiar-bancare, carduri bancare, carduri de credit, servicii de asigurări, leasing, credite de consum, depozite bancare, transfer de bani și pensii private.

Cel mai mare investitor în publicitatea online, în perioada analizată, a fost ING Group, cu un volum brut de 128.864 euro (rate card). Banca ING a fost urmată de VISA, cu un volum brut de 77.141 euro (rate card).

Printre site-urile care au atras cele mai mari bugete de publicitate din sectorul financiar-bancar se numără: adevarul.ro (64.252 euro – rate card), conso.ro (42.036 euro), zf.ro (41.940 euro), sfin.ro (40.975 euro), hotnews.ro (38.028 euro), wall-street.ro (34.727 euro) și avocatnet.ro (26.682 euro). Toate aceste bugete sunt calculate la rate card, adică nu s-au scăzut discounturile sau gratuitățile acordate de editori.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).