Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cine se uită TVR1 ca să-și vadă bilele norocoase?

12_loto-extragere.jpg
Emisiunea „Lozul cel mare”, difuzată de TVR1 de două ori pe săptămână (duminică și joi), este urmărită în proporție de 30% de români cu vârste de peste 65 de ani. Jumătate din public are studii medii, iar telespectatorii cu „diplome universitare” sunt în proporție de doar 11%.

Ediția de duminică a programului „Lozul cel mare” (orele 19:00 – 19:45), prezentată de Irina Mohora şi Alexandru Croitoru, a avut o audiență medie de 302.000 de telespectatori pe minut la nivel național (1,6% rating) în perioada 1 ianuarie – 2 iunie 2013. Ratingul „lozului” de pe TVR1 are de luptat din greu cu programele de știri de la Pro TV și Antena 1.

Totuși, de la începutul anului, aproximativ 6,89 milioane de români au apucat să urmărească cel puțin un minut din acest program în care au loc extragerile Loteriei Naționale. (Cifra reprezintă indicatorul de audiență Reach și reprezintă numărul de persoane distincte care au urmărit o emisiune, cel puțin un minut.)

„Lozul” de duminică a fost urmărit de mai multe femei decât bărbați: 50,4%, respectiv 49,6%. În ediția de joi, raportul sexelor se schimbă: 48,4% femei, 51,6% bărbați. Probabil că în zi de lucru femeile sunt prinse cu treburi casnice și nu au timp să urmească extragerea „numerelor norocoase”.

Revenind duminică, publicul majoritar este format din persoane cu vârste înaintate: 48,3% sunt români de peste 55 de ani. În edițiile duminicale, media tinerilor cu vârste între 18 și 24 de ani a fost de 18.000 la nivel național. Telespectatorii cu studii medii au avut o pondere de 48,6% la această emisiune, iar cei cu studii superioare de 11,6%.

În ziua de joi, audiența „Lozului cel mare” a fost mult mai redusă decât cea înregistrată duminică: 136.000 de telespectatori pe minut (0,7% rating). Programul prezentat de Silvia Stanciu şi Marius Rădmăneştean este dezavantaj și de ora de difuzare: 16:45, mult în afara intervalului de maximă audiență (prime time). Numărul românilor care au urmărit de la începutul anului cel puțin un minut din acest program a fost de 5,28 milioane, cu 1,61 milioane mai mic decât cel de duminică.

Profilul telespectatorilor în funcție de vârstă și educație este asemănător cu cel din ziua de odihnă: 51,2% telespectatori cu vârste de peste 55 de ani și 49,1% persoane cu studii medii. Tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani au avut o medie de vizionare de doar 8.000 pe minut, la nivel național, în perioada 1 ianuarie – 2 iunie 3013.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii