FacebookTwitterLinkedIn

Audiența TVR 1 pe targetul analizat este inferioară audiențelor televiziunilor private generaliste (Pro TV, Kanal D, Antena 1, Național TV și Prima TV) și canalelor de știri Antena 3 și România TV.

Pierderea de 83.000 de telespectatori în decurs de un an este grea pentru postul public.

În octombrie a.c., la nivel național, în prime time (orele 19:00 – 24:00), circa 39,6% dintre telespectatorii programelor TVR 1 aveau vârste de peste 65 de ani. Este cea mai mare cifră procentuală raportată la televiziunile private generaliste și a patra ca mărime după România TV (50,9%), Antena 3 (48,4%) și Realitatea TV (40,3%).

Grupa de vârstă 55 – 64 de ani a fost prezentă în proporție de 25,3% la TVR 1, în octombrie a.c., în prime time.

Se poate spune că „nucleul dur” de telespectatori ai TVR 1 este format din persoane cu vârste de peste 55 de ani: 65%.

Grupa 35 – 44 de ani a avut o pondere de 10,5%, o cifră procentuală inferioară televiziunilor private generaliste, mai mare decât la România TV (4,6%) și Antena 3 (6%), dar sub cifra de la Digi24 (16,6%).

Studiile superioare la TVR 1 au fost prezente în proporție de 18,2% din totalul telespectatorilor acestei televiziuni, cea mai mică cifră procentuală raportată la televiziunile de știri și a patra din coadă după Kanal D (13,1%), Prima TV (13,4%) și Național TV (9,8%).

Telespectatorii cu studii primare au avut o cotă de 30,2%.

Bărbații au fost mai interesați de TVR 1 decât femeile: 53,6%, respectiv 46,4%.

Sondajele analizate arată clar că TVR 1 nu are telespectatori tineri.