Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cine mai investește în publicitate la TVR 1?

tvr.jpg
În prima parte a acestui an, postul public a livrat clienților publicitari un volum de audiență mai mic cu 12,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Multe multinaționale, mari consumatoare de publicitate pe TVR 1 cu ani în urmă, fie și-au redus simțitor bugetele, fie au eliminat din planurile de media Televiziunea Română.

TVR 1 nu mai este de mulți ani un jucător pe piața de publicitate TV. Stațiile comerciale „i-au luat caimacul” (bugetele). Nici audiența și nici profilul publicul nu mai ajută TVR 1 să-i convingă pe advertiseri să investească publicitate.

În primele șase luni ale acestui an, TVR 1 a livrat un buget total de audiență de 23.846 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP), cu 12,4% mai mic decât în 2012. (Pe baza GRP-urilor, clienții publicitari cumpără spații de publicitate la televiziuni.)

Acest volum este mai redus decât audiența livrată de Prima TV, B1 TV, România TV, Realitatea TV sau Național TV – televiziuni din „linia a doua” în privința bugetelor de publicitate. Totuși, canalul public a avut un buget ceva mai mare față de cele de la Antena 2, Disney Channel sau AXN.   

Cel mai mare investitor în publicitatea la TVR 1 a fost Procter&Gamble, care a consumat un volum de 2.294 GRP’30 all urban, cu 10,2% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut. Pe locul secund în topul clienților publicitari s-a plasat Studio Moderna (2.278), dar bugetul consumat a fost cu 39% mai redus decât cel din 2012.

Două companii au fost mai „darnice” cu bugetele publicitare pe TVR 1 în perioada analizată: Rewe, care a derulat campania pentru rețeaua de magazine Penny Market, și Unilever. Acestea au obținut fiecare peste 1.000 de puncte de audiență la TVR 1.

Multinaționalele L’Oreal, Colgate Palmolive, Orange, Coca-Cola, Beiersdorf, Pepsi Co., Lidl, Bergenbier S.A. au consumat mai puțină publicitate decât anul trecut, scăderile fiind de două cifrele procentuale. Danone, Henkel, Nestle, Kraft Foods, Napolact, Carrefour, GlaxoSmithKline nu s-au văzut deloc pe acest canal. Vodafone și Cosmote au consumat ocazional publicitate: 125 GRP’30, respectiv 36,7.

Cea mai vizibilă companie din domeniul telecomunicațiilor a fost Romtelecom, cu un buget de 480,5 GRP’30 all urban. Cea maipromovată bancă a fost Volksbank (399), iar Catena a fost compania din domeniul pharma cu cel mai mare buget de publicitate pe TVR 1.

Pe fondul scăderii drastice a bugetelor de publicitate de pe piață, planurile TVR de a mai scoate niște „arginți” din reclame sunt aproape imposibil de realizat.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii