Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Cine a declanșat scandalul Volkswagen

Volkswagen a recunoscut că a trișat la testele de măsurare a emisiilor poluante pentru mașinile diesel în SUA, iar în spatele scandalului se află un inginer, potrivit CNBC. 
shutterstock_240260605

Daniel Carder este inginer și director interimar al Centrului pentru Combustibili Alternativi, Motoare și Emisii din cadrul Universității Virginia de Vest. Acesta a declanșat scandalul legat de emisiile poluante care a dus la prăbușirea reputației și acțiunilor celui mai mare producător auto, dar și la demisia directorului general VW. Alături de echipa sa, a efectuat un studiu în valoare de 50.000 de dolari din care a reieșit că Volkswagen AG trișa la testele de măsurare a emisiilor poluante.

„Experimentul pe care l-am realizat a deschis Cutia Pandorei”, a declarat Daniel Carder referindu-se la echipa sa alcătuită din cinci ingineri și la studiul care arată că mașinile diesel VW vândute în SUA emit mai multe noxe decât este permis.

Rezultatele experimentului, care a fost finanțat de ONG-ul International Council on Clean Transportation (ICCT) la sfârșitul anului 2013 și a fost finalizat în luna mai a anului trecut, au fost ulterior coroborate de Agenția de Protecție a Mediuluiui din SUA (EPA) și California Air Sources Board (CARB).

AFLĂ MAI MULTE DESPRE SCANDALUL VOLKSWAGEN

Echipa lui Carder a fost alcătuită dintr-un profesor, doi absolvenți, un membru al facultății și de el însuși. Au realizat teste pe șoselele din Los Angeles și Seattle care au generat rezultate atât de grave, încât membrii echipei au crezut inițial că problema există de fapt în cercetarea lor. „Primul lucru pe care îl faci este să te întrebi dacă ai făcut totul cum se cuvine. Întotdeauna dai vina pe propria persoană”, a declarat Daniel Carder pentru Reuters. „Am descoperit diferențe mari. A existat un automobil VW cu noxe de 15-35 de ori mai mari decât normele admise și un altul cu noxe de 10-20 de ori mai mari decât cele acceptate”.

Inginerul este suprins de faptul că scandalul a izbucnit acum în condițiile în care rezultatele studiului au fost publicare în urmă cu un an și jumătate. „Am prezentat aceste date opiniei publice și au fost puse la îndoială de Volkswagen”, a mai spus Carder.

Contractul ICCT cu echipa lui Carder a fost o urmare a mai multor studii efectuare de Joint Research Centre din cadrul Comisiei Europene, care au demonstrat diferența dintre rezultatele testelor și performanța reală a motoarelor diesel europene.

Pentru studiul realizat de West Virginia au fost selectate vechiculele VW Passat, VW Jetta și BMW X5. Spre deosebire de mașinile VW, Carder a precizat că modelul BMW „s-a situat sub limitele de noxe legale”.

Universitatea din Virginia de Vest nu este începătoare în domeniul cercetării emisiilor poluante – a ajutat la creare primei tehnologii care măsoară emisiile poluante cu 15 ani în urmă.

În ceea ce privește rolul lui Daniel Carder în scandalul VW acesta a declarat că nu a existat nicio urmă de bucurie atunci când echipa sa a confirmat că rezultatele au fost reale, nu o consecință a unei greșeli produse de cei cinci membri.

„Nu este încurajator pentru noi dacă eșuăm sau nu. „Bineînțeles, nu vrem să vedem mașini care emit multe noxe și poluează mediul. Dar noi nu avem nici un cal în această cursă, după cum spun unii”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii