Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cine controlează piața de publicitate TV?

Primele 10 televiziuni care au avut cele mai mari volume de publicitate în primele șase luni ale acestui an dețin o cotă cumulată de piață de 79,1%. Pe restul de 20,9% din bugetul de publicitate „se bat” numai puțin de 49 de televiziuni.
televiziuni

Topul celor 10 televiziuni cu cele mai mari volume de publicitate este o afacere împărțită între grupurile Pro TV și Intact. În acest top se află câte trei televiziuni din fiecare grup concurent: Pro TV, Acasă și Pro Cinema, pe de o parte, și Antena 1, Antena 3 și Antena Stars, reprezentând Intact, pe de altă parte.

Mai sunt în acest top trei televiziuni independente (care nu fac parte dintr-un grup): Kanal D, Prima TV și România TV. Televiziunea Național TV face parte dintr-un grup, Centrul Național Media, dar acesta nu are nici pe departe forța de business a lui Intact ori Pro TV.

Față de anul trecut, „formația fruntașă” este aceeași, cu o excepție: Pro Cinema a luat locul canalului Realitatea TV în TOP 10. Realitatea TV a suferit o pierdere puternică a volumului de publicitate de 31,1%, în timp ce televiziunea Pro Cinema, ajutată de forța grupului Pro TV (CME), a cunoscut o creștere a publicității de 37,6%.

Cele 10 televiziuni care au livrat cele mai mari volume de audiență pentru clienții publicitari controlează 79,1% din volumul total livrat de piața TV. Asta înseamnă că restul de 20,9% a fost livrat de 49 de televiziuni. Aceste cote s-au calculat de „Forbes România” pe baza punctelor de audiență livrate de fiecare televiziune în parte pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în primele șase luni ale acestui an. Se știe, pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP), clienții publicitari cumpără timpi de reclame de la televiziuni.

VEZI CUM S-AU MIȘCAT BANII BISERICII ORTODOXE ROMÂNE ÎN 2014!

Cota de piață a televiziunilor din TOP 10 a crescut în primul semestru al acestui an cu 2,8 puncte procentuale față de cota din aceași perioadă a anului trecut. Asta înseamnă că televiziunile din TOP 10 și-au consolidat pozițiile pe piață în detrimentul celorlalte televiziuni, marea majoritate fiind de nișă.

Televiziuni care și-au crescut market-share-ul publicității: Pro TV (1,2 puncte procentuale), Kanal D (0,8 puncte procentuale), Acasă TV (1,4 puncte), Antena 3 (0,5 puncte), Național TV (0,2 puncte), România TV (0,8 puncte), Pro Cinema (0,4 puncte) și Antena Stars (0,1 puncte).

Au pierdut cotă de piață Antena 1 (1,4 puncte procentuale) și Prima TV (0,8 puncte).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii