
La nivel național, cele cinci televiziuni operate de Pro TV SRL au avut o cotă totală de piață de 22,21% (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Asta înseamnă că, în aprilie, circa 22,21% dintre telespectatorii la nivel național s-au uitat la una dintre televiziunile grupului: Pro TV, Pro Cinema, Acasă TV, Acasă Gold și Sport.ro. (MTV România a ieșit din sistemul de măsurare.)
La rândul său, Intact Media Group, care cuprinde Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV, a avut o cotă de piață de 20,16%.
Cele două grupuri (10 televiziuni) au controlat circa 43% din audiența zilnică, la nivel național. Restul de audiență de pe piața TV (aproximativ 57%) a fost „fărâmițat” de numai puțin de 50 de televiziuni, la nivel național.
Kanal D, televiziune care evoluează singură pe piața românească, a avut o cotă de piață de 9,94% pe național (toată ziua). Adică, aproape 10% dintre telespectatorii care s-au uitat în cursul lunii aprilie la televizor au urmărit programele Kanal D.
Interesantă este ascensiunea grupului de televiziuni deținute de operatorul de cablu RCS & RDS, care a avut în aprilie o cotă de piață de 4,86%. Cele șase televiziuni de nișă ale RCS & RDS, una de știri, două de sport și trei muzicale, depășesc cota de vizionare a televiziunilor bugetare TVR 1 și TVR 2, situată la 3,35%.
Cota de piață a celor două canale de stat, TVR 1 și TVR 2, este depășită și de cota grupului fraților Micula, Centrul Național Media, format din Național TV, Favorit TV și Național 24 Plus, care totalizează 3,36%.
Definiție: Cota de piață (market share) reprezintă procentul de persoane care au urmărit, în medie, un canal TV, într-un interval de timp dat, din totalul persoanelor care aveau aparatul TV deschis în acel interval orar.