Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cine controlează audiența pe piața TV? – Aprilie 2017

Cele două grupurile rivale, Pro TV SRL (CME) și Intact Media Group, și-au împărțit (aproape) „frățește” cotele de audiență atât la nivel urban cât și pe targetul național, în luna aprilie.
televiziune

La nivel național, cele cinci televiziuni operate de Pro TV SRL au avut o cotă totală de piață de 22,21% (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Asta înseamnă că, în aprilie, circa 22,21% dintre telespectatorii la nivel național s-au uitat la una dintre televiziunile grupului: Pro TV, Pro Cinema, Acasă TV, Acasă Gold și Sport.ro. (MTV România a ieșit din sistemul de măsurare.)

La rândul său, Intact Media Group, care cuprinde Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV, a avut o cotă de piață de 20,16%.

Cele două grupuri (10 televiziuni) au controlat circa 43% din audiența zilnică, la nivel național. Restul de audiență de pe piața TV (aproximativ 57%) a fost „fărâmițat” de numai puțin de 50 de televiziuni, la nivel național.

Kanal D, televiziune care evoluează singură pe piața românească, a avut o cotă de piață de 9,94% pe național (toată ziua). Adică, aproape 10% dintre telespectatorii care s-au uitat în cursul lunii aprilie la televizor au urmărit programele Kanal D.

Interesantă este ascensiunea grupului de televiziuni deținute de operatorul de cablu RCS & RDS, care a avut în aprilie o cotă de piață de 4,86%. Cele șase televiziuni de nișă ale RCS & RDS, una de știri, două de sport și trei muzicale, depășesc cota de vizionare a televiziunilor bugetare TVR 1 și TVR 2, situată la 3,35%.

Cota de piață a celor două canale de stat, TVR 1 și TVR 2, este depășită și de cota grupului fraților Micula, Centrul Național Media, format din Național TV, Favorit TV și Național 24 Plus, care totalizează 3,36%.

Definiție: Cota de piață (market share) reprezintă procentul de persoane care au urmărit, în medie, un canal TV, într-un interval de timp dat, din totalul persoanelor care aveau aparatul TV deschis în acel interval orar.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii