Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cine a câștigat și cine a pierdut cote de piață în publicitatea TV, în primele 9 luni ale acestui an

În primele 9 luni ale acestui an, CME România (Pro TV SRL) deține 31,4% din volumul de audiență livrată clienților publicitari. Cel de-a doilea jucător pe piața publicității TV, Intact Media Group, are o cotă de 26,8%.
televiziune buna

Cele șase televiziuni operate de CME România (Pro TV SRL) au livrat, în primele 9 luni ale acestui an, un volum de audiență pentru reclamele difuzate de 490.310 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), reprezentând 31,4% din bugetul total furnizat de piața TV din România.

Calculul cotelor de piață s-a realizat pe baza punctelor de audiență furnizate de fiecare televiziune a grupului pe targetul comercial. Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

CME România și-a diminuat cota de piață față de aceeași perioadă a anului trecut cu 0,7 puncte procentuale, în ciuda faptului că liderul Pro TV a livrat audiență în creștere cu 13,8%.

Scăderea pe întregul grup a cotei de piață s-a înregistrat din cauza pierderilor masive în cazul Acasă TV (-48,5%) și MTV România (-70,6%). Oricum, cu o cotă de 31,4%, CME România are o poziție confortabilă pe piața de publicitate TV. Televiziunile din grup sunt: Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Acasă Gold, Sport.ro și MTV România.

Intact Media Group, care deține Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV, a livrat 418.701 GRP’30 pe targetul comercial, având o cotă de piață de 26,8%. Cota este mai mică cu 1,3 puncte procentuale față de cea din aceeași perioadă a anului trecut. Antena 3 a înregistrat o scădere de 34,3% a publicității, iar Antena Stars, 9,9%. De remarcat că Happy Channel, fosta Euforia TV, a realizat o creștere de 58% a volumului de audiență pentru reclamele difuzate.

CTEȘTE: TLEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI VÂNZĂRI DE PUBLICITATE – 9 LUNI 2016

Kanal D, televiziune care activează pe piața românească fără alte televiziuni „înfrățite” într-un grup, are o cotă de piață de 10,3%, în creștere cu 0,2 puncte procentuale față de intervalul din 2015.

În cazul televiziunilor deținute de RCS & RDS, creșterea cotei de piață este de 2,9%, dar trebuie amintit faptul că DigiSport 1 și DigiSport 2 nu figurau în prima parte a anului trecut în sistemul de monitorizare TV, adică nu erau scose la vânzări de publicitate. Totuși, canalul de știri Digi24 a livrat un volum de 31.693 GRP’30 pe targetul comercial, devansând televiziuni cu pretenții: Pro Cinema, AXN, Happy Channel, Realitatea TV, B1 TV și TVR 1.

Tot de una singură (dar nu „de capu’ ei”!) activează și televiziunea România TV, care deține o cotă de piață de 3,5%, mai mare decât cota cumulată a posturilor publice TVR 1 și TVR 2, care dețin 1,3%. Dar trebuie amintit faptul că timpul de publicitate pe oră la televiziunile publice este de 8 minute pe oră față de 12 minute cât este la televiziunile comerciale. Dar cota de piață a Televiziunii Române a scăzut cu 0,4 puncte procentuale, asta într-o perioadă când a difuzat Jocurile Olimpice de la Rio, program care ar fi putut înviora vânzările de publicitate la televiziunea publică.

AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR ÎN URBAN – SEPTEMBRIE 2016

Televiziunile pentru copii și tineret Disney Channel și Disney Junior dețin o cotă de 2,4%, în creștere cu un punct procentual față de 2015.

Prima TV și-a diminuat cota de piață cu 1,1 puncte procentuale, ajungând la o cotă de 3,2%, menținându-se peste cele trei televiziuni ale oamenilor de afaceri Ioan și Viorel Micula (2,6%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii